Společnost Coal Services, mimo jiných činností především železniční dopravce skupiny Sev.en Energy (bývalá Mostecká uhelná společnost, poté Czech Coal), zajišťuje veškerou vlečkovou dopravu na kolejové síti společnosti v okolí Mostu a úpravny uhlí Komořany. Provoz mimo samotné hnědouhelné lomy obstarávají dieselové lokomotivy řad 709.5, 721, 740, 770 z ČKD Praha a řady 709.7 CZ LOKO. V loňském roce se Coal Services rozhodla částečně obnovit lokomotivní park a následně ve výběrovém řízení poptávat jednu novou a jednu starší dieselovou lokomotivu o minimálním výkonu 800 kW. Termín ukončení řízení byl stanoven na konec února 2019.
Vzhledem k tomu, že dostupné zahraniční dieselové lokomotivy nemají v Česku až na výjimky schválení a jediným tuzemským výrobcem nových lokomotiv je společnost CZ LOKO, proběhl na vlečkové síti společnosti Sev.en Energy ověřovací provoz s lokomotivami řady 741.7, aby se otestovala vhodnost tohoto typu vozidel pro provozní nasazení u Coal Services. Nejprve se v Třebušicích, které jsou přípojovou stanicí na vlečky Sev.en Energy, ukázala od 20. do 28. 11. 2018 lokomotiva 741.745, která po svém vyrobení absolvovala po Česku několik jízd před svým předáním do pronájmu společnosti Terminali Italia. Jako druhá byla k testování přivezena do Třebušic lokomotiva 741.739 z Lovochemie Lovosice (viz
Lokomotivy řady 741.7 také u Lovochemie Lovosice), která zde byla nasazována do 28. 2. 2019. Kromě lokomotiv řady 741.7 byla u Coal Services od dubna do června 2017 zkoušena i lokomotiva z poolu CZ LOKO 723.704, ta ale výkonově neodpovídá požadovaným parametrům zmiňovaného výběrového řízení.
Fotografie pořízená 27. 2. 2019 přibližuje lokomotivu 741.739 v rámci ověřování vlastností tohoto stroje při jízdě na jednom z přestavovacích vlaků při výjezdu z dopravny E2 Lišnice směrem na dopravnu E1 Počerady.
Text Daniel Brabenec, foto Lubomír Podlaha
|