Zkoušky dvousystémové lokomotivy Dragon 2 ve Zkušebním centru VUZ
|
|
Polský výrobce železničních kolejových vozidel - společnost Newag Nowy Sącz - testuje ve Velimi ve Zkušebním centru VUZ už druhou generaci šestinápravové elektrické lokomotivy Dragon v dousystémovém provedení. Uvedená verze navazuje na lokomotivy Dragon, které mají asynchronní trakční výzbroj pouze na stejnosměrný napájecí systém 3 kV (viz
Elektrická lokomotiva E6ACT „Dragon“ ze ZNLE Gliwice) a u soukromých dopravců v Polsku jsou označeny řadou E6ACT (viz
Lokomotiva E6ACT v provozu u STK).
Druhá generace Dragonů, plně odpovídající specifikacím TSI, dostala označení E6ACTa, ale PKP Cargo stejnosměrnou verzi Dragona 2 označilo řadou ET25 a stejnosměrnou verzi s pomocným dieselem řadou ET26. Dvousystémová verze Dragona určená pro napájecí systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC dostala u PKP Cargo označení ET43. Prototyp ET43-001, který je v současnosti na zkouškách v ZC VUZ, je určen pro nákladního dopravce PKP Cargo, který si v Newagu objednal celkem 24 těchto lokomotiv a požaduje také jejich schválení v České republice a na Slovensku. Lokomotivu ET43-001 dovezl do Velimi dopravce DB Cargo Czechia dne 30. listopadu 2020 přes hraniční přechod v Chałupkách.
Na snímku z 13. ledna 2021 je zachycena lokomotiva ET43-001 PKP Cargo při trakční zkoušce na velkém zkušebním okruhu. Jako zátěž pro uvedenou zkoušku posloužil Vectron 537.0019 PKP Cargo, lokomotiva 189.153 společnosti MRCE, kterou má dlouhodobě PKP Cargo pronajatu a také motorová lokomotiva „Kyklop“ 759.002 (T499.0002) VUZ.