Postupné zařazování nových lokomotiv TRAXX MS3 do provozu
|
|
 |
 |
Lokomotivy TRAXX MS3 provozují v Česku zatím dva dopravci - ČD Cargo a RegioJet. Přestože se stále jedná pouze o zkušební provoz, protože Drážní úřad z důvodu přetrvávajícíh nedostatků ze strany výrobce nevydal schválení pro trvalý provoz, během několika posledních týdnů byly z Kasselu dodány a následně zařazeny do běžného provozu další stroje. ČD Cargo obdrželo zbytek z deseti objednaných lokomotiv do konce března 2021, kdy byly do Břeclavi 30. 3. 2021 přepraveny z Bad Schandau stroje 388.007, 009 a 388.010. RegioJet si taktéž do Břeclavi 14. 4. 2021 přivezl lokomotivy 388.206 - 208. Navázaly tak na dodávku z poloviny března 2021, kdy oba dopravci obdržely každý po třech objednaných lokomotivách (viz
Příjezd dalších 6 lokomotiv TRAXX MS3 do Česka). Cílová stanice Břeclav byla přitom zvolena kvůli potřebě oživení VZ Mirel, aby se zmírnily dopady covidových opatření a dojezdová vzdálenost na území cizího státu pro servisní pracovníky výrobce z Bratislavy. RegioJet ještě očekává dodání šesti objednaných strojů 388.209 - 215.
Zatímco stroje 388.206 - 208 RegioJetu se po dvou dnech vrátili do Prahy a prozatím do provozu nezasáhly, ČD Cargo svá vozidla po obdržení potřebných dokladů postupně nasazuje do pravidelného provozu. K dvěma již provozovaným strojům 388.001 a 002 se 22. 4. přidal 388.003, nasazený na první výkon z Ústí nad Labem do Hněvic a odtud na vlaku do Havlíčkova Brodu. Stejný scénář se odehrál 24. 4. s lokomotivou 388.005, jedné ze dvou ČD Carga nesoucích odlišný polep v designu diamant. Jako další vyjela 30. 4. z Břeclavi do Maloměřic 388.008 a 1. 5. ji následovala na stejné trase 388.006. Zbývající lokomotivy ČD Cargo by se měly ukázat v provozu v průběhu května 2021.
S postupným zařazováním lokomotiv tohoto typu do provozu dochází také k zácviku strojvedoucích na dalších pracovištích, které budou výkony s řadou 388 obsazovat. Role zácvikového stroje se ujal 388.002, který obsazován maloměřickými strojvedoucími zajížděl v rámci zácviku kromě jiných výkonů téměř denně na rameno Brno-Maloměřice - Nezamyslice, kde ve spojení s lokomotivou řady 744.1 dopravoval manipulační vlaky do a z Prostějova. Od 26. 4. do 29. 4. se pak stejná lokomotiva objevovala na obratu jednoho páru manipulačních vlaků Havlíčkův Brod - Jihlava, kde jezdila na přípřeži vlakové 230.088. Na tomto výkonu se zacvičovali strojvedoucí z Havlíčkova Brodu, vlaková „laminátka“ byla obsazena kmenovým strojvedoucím z Jihlavy. Naskytla se tak několik týdnů trvající nevšední podívaná, která se již nejspíše nebude opakovat, kdy se na výkonu místních manipulačních vlaků objevila nejmodernější lokomotiva v parku ČD Cargo, určená pro vozbu dálkových vlaků.
Na horním snímku z 30. 4. 2021 se představuje „diamant“ 388.005 v čele Nex 60216 Havlíčkův Brod - Hněvice seř. n. při průjezdu Prahou-Holešovicemi. Dolní snímek z 29. 4. 2021 dokumentuje lokomotivu 388.002 na přípřeži laminátky 230.088 v čele Mn 82841 Pelhřimov - Havlíčkův Brod před odjezdem z Jihlavy v poslední den zde probíhajících zácviků, další den začala na rameni Jihlava - Havlíčkův Brod nepřetržitá výluka.