SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Leden 2023

Po letech se lokomotiva řady 150 opět objevila v nákladní dopravě
Lokomotivy řady 150 byly vyrobeny v roce 1978 plzeňskou Škodou pro využití v rychlíkové osobní dopravě, což původně platilo i pro stroje řady 151 a 150.2, které vznikly úpravami původních lokomotiv. Postupný příchod nových lokomotiv však vede k nasazování těchto dříve elitních vozidel na méně významné výkony, případně jsou Českými drahami (ČD) pronajímány i jiným dopravcům, nově dokonce pro nákladní dopravu.
V minulosti už lokomotivy řady 150 byly příležitostně v nákladní dopravě využívány, ale bylo to ještě v době, kdy se ČD zabývaly současně osobní i nákladní dopravou. Dokonce pravidelně byla lokomotiva této řady nasazována na kontejnerové expresy Praha-Uhříněves – Otrokovice a zpět (viz Řada 150 v nákladní dopravě). To však bylo naposledy v roce 2006 a od té doby (i v důsledku vyčlenění nákladní dopravy do nově založené firmy ČD Cargo v prosinci 2007) byly věrné osobní dopravě.
Nečekaně se však stroj 150.225 objevil v čele nákladního vlaku 3. ledna 2023. Jednalo se o vlak dopravce ReViRail CZ, kterým bylo přepravováno 38 prázdných vozů Faccs z Plzně do Hranic. Jde o soupravu, která se krátkodobě v závěru roku 2022 používala pro vozbu hnědého uhlí z Března u Chomutova do Plzně. Během noci z 2. na 3. ledna byly vozy na dvakrát přetaženy strojem 751.036 z Plzně do Berouna seřaďovacího nádraží, kde už do čela celého vlaku mohla nastoupit stejnosměrná lokomotiva 150.225. Ve Velimi byla souprava rozšířena ještě o dva spojovací vozy Habfis, které se vydaly na údržbu do Ostravy.
Uvedený vlak Pn 52898 Plzeň hlavní nádraží - Hranice na Moravě v čele se stroji 150.225 ČD a 751.036 ReViRail CZ je zvěčněn na fotografii pořízené v úseku Praha-Radotín – Odb Tunel.
Text Petr Štefek, foto Dalibor Palko
 
 
 
 
26. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3