SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Květen 2023

Modernizované lokomotivy řady 743.2 ČD
Po společnosti ČD Cargo se pro rekonstrukci svých lokomotiv řady 742 rozhodly i České dráhy. Koncem července 2021 proto vypsaly výběrové řízení na modernizaci všech svých 14 zbývajících lokomotiv této řady. Vítězem soutěže se stala společnost CZ LOKO s továrním typem Effishunter 1000M, celková smluvní cena za modernizaci všech 14 lokomotiv je 827 671 460 Kč s DPH, 684 026 000 Kč bez DPH. K podpisu smlouvy došlo 3. 2. 2022. Z důvodu některých odlišností neobdržely řadové označení 742.71 jako stroje ČD Carga (viz Dokončení padesáté lokomotivy 742.71 pro ČD Cargo) a dalších dopravců, ale Drážní úřad jim přiřadil novou řadu 743.2 (743.201 - 743.214). ČD s nimi počítají jak na posun v železničních uzlech, tak s nasazením při napěťových výlukách, odvozu neprovozních vlaků a převozu vozidel po tratích vybavených ETCS.
Stejně jako v případě lokomotiv řady 742.71 jsou zdrojové lokomotivy objednatele postupně přistavovány z dep ČD do areálu společnosti WYNX Pool v Kutné Hoře, kde dochází k jejich odstrojení a původní rám, podvozky a nádrž jsou dále přepravovány do závodu CZ LOKO v České Třebové, odkud po úpravě směřují ke konečné montáži v Jihlavě. V závěru května 2023 byly dokončovány první dvě lokomotivy, určené pro nasazení pod OŘOD Východ (Oblastní ředitelství osobní dopravy), provozní pracoviště Brno-Maloměřice a Bohumín.
Lokomotivy 743.2 svým provedením ve vetšině celků odpovídají strojům řady 742.71. Z výroby jsou osazeny palubní částí ETCS L2, jejímž dodavatelem je v tomto případě společnost CAF (typ Auriga - řada 742.71 je osazena OBU ETCS typu Ebicab od firmy Bombardier), národní zabezpečovač je pak typu LS 06 tuzemského výrobce AŽD Praha. Na přání zákazníka jsou navíc vybaveny zásuvkami napěťové hladiny 48 V DC pro napájení a ovládání přípojných vozů.
Fotografie z 29. 5. 2023 dokumentuje stroj 743.201 ČD v železniční stanici Jihlava před odjezdem na v ten den druhou zkušební jízdu s cílem ve Žďáru nad Sázavou, v dopoledních hodinách uskutečnil svůj vůbec první samostatný obrat na síti SŽ do Havlíčkova Brodu.
Text a foto Daniel Brabenec
 
 
 
 
3. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3