SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Září 2003

Představen nový trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus
25. září 2003 byl v Plzni oficiálně představen nový dvounápravový trolejbus. Vozidlo vzniklo spoluprací nově vzniklé společnosti Škoda Electric s. r. o. a firmy Karosa Vysoké Mýto, člena skupiny Irisbus. Dle smluv, uzavřených mezi Škodou Electric a skupinou Irisbus o společném postupu v obchodu s trolejbusy především na evropských trzích, ponesou v teritoriích, kde má tradiční postavení Škoda (Česká republika nebo Pobaltské země), vozy název Škoda 24 Tr Irisbus, v opačném případě pak Irisbus Škoda 24 Tr (země Evropské unie). Nový trolejbus vznikl instalací nejmodernější elektrické výzbroje do upravené karoserie skříně autobusu City bus. Dvounápravový vůz je koncipován tak, aby mohl být dodáván ve třech základních verzích, a to jako klasický trolejbus, jako dvouzdrojový trolejbus s pomocným naftovým motorem Iveco o jmenovitém výkonu 80 kW nebo ve dvouzdrojové verzi s akumulátorovou baterií pro pomocný pojezd - takto je proveden i první prototypový trolejbus. V roce 2004 bude ve spolupráci Škoda - Karosa dokončen též prototyp třínápravové kloubového trolejbusu.
K pohonu trolejbusu slouží třífázový asynchronní trakční motor Škoda typu 7ML 3550 K/4 o jmenovitém výkonu 210 kW, který je napájen z IGBT trakčního měniče. Trakční výzbroj je umístěna na střeše, kde jsou umístěny i nově vyvinuté poloautomatické sběrače Lekov s řízením Škoda Electric.
Skříň budoucího trolejbusu byla do Plzně převezena 28. ledna 2003, koncem srpna byla ukončena jeho montáž, 6. září vůz poprvé popojel na zkušebně vlastní silou a 8. září se konalo jeho první fotografování (viz snímek). V současnosti je trolejbus ve zkušebním provozu v Plzni s cílem najetí stanoveného počtu kilometrů pro získání potřebných dokumentů od Drážního úřadu.
Text a foto Milan Šrámek
 
 
 
 
25. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3