V rámci oficiálního ukončení provozu byly na pravidelných osobních vlacích nasazeny lokomotivy 100.001 a 100.003. V čelech manipulačních vlaků se objevila lokomotiva E 423.001. Zvláštní vlak pro veřejnost byl veden místním strojem řady 113 a zvláštní vlak pro pozvané hosty pak historickým elektrickým motorovým vozem EM 400.001.
Hned v následujících dnech jsou naplánovány první výluky tak, aby stavební práce nezasahovaly do letní turistické sezóny. Dle plánu by měla být do léta příštího roku přestavěna první část „Lipenky“ od Rybníku po Vyšší Brod, a to až na občasné napěťové výluky při zachovaném stejnosměrném provozu na druhé části trati. V průběhu letních měsíců roku 2004 by měla být naposledy celá trať provozována na stejnosměrném systému - částečně pod starým i novým trakčním vedením. Potom bude úsek po Vyšší Brod přepnut na střídavý napájecí systém a zahájí se práce na přestavbě druhé části trati k hrázi Lipenské přehrady.
Poslední den pravidelného provozu v stejnosměrné trakci dokumentuje snímek ze 17. října 2003, na kterém je zachycen jeden z pravidelných osobních vlaků do Lipna nad Vltavou v čele s lokomotivou 100.003-3 mezi zastávkou Jenín a stanicí Rožmberk nad Vltavou.