Během první poloviny roku 2004 proběhly v Polsku zkoušky lokomotivy 130.041 české společnosti SD - Kolejová doprava (SD-KD) (viz též
Dražba lokomotiv řady 130 Severočeských dolů). Po úspěšném absolvování předepsaných zkoušek a provedení úprav nutných pro provoz na tratích PKP Polskie Linie Kolejowe (dosazení polského vlakového zabezpečovače, zařízení kontroly bdělosti strojvedoucího, výměna pantografů, úprava vnějšího osvětlení aj.) se lokomotiva objevuje v čele nákladních vlaků dopravce Transoda Inowrocław (dceřiná společnost firmy Inowrocławskie Zakłady Chemiczne SODA MĄTWY).
Lokomotiva - nyní již s označením ET11‑001‑23 - je stále majetkem SD‑KD, která ji pronajala společnosti Viamont a ta ji dále pronajímá polské Transodě.
Transoda lokomotivu využívá pro vozbu ucelených vlaků expedujících výrobky mateřské firmy Soda Mątwy. To dokumentuje i snímek stroje ET11-001-23 s vlakem TMZEy 502391/2 z Inowrocławi pořízený 13. července 2004 v cílové stanici Gdańsk Kanał Kaszubski.
Text Petr Štefek, foto Jacek Goździewicz
|