Lokomotiva 704.507 byla vyrobena v ČKD Praha v roce 1991 pod výrobním číslem 16287. Z výrobního závodu putovala jako T 238.0007 do Teplárny Ústí nad Labem. Od roku 1996 sloužila v závodě NOVÁ HUŤ Ostrava. V roce 2003 byla odkoupena pro ČMKS holding a odstavena v Jihlavské lokomotivní společnosti.
V roce 2004 byla v ČMKS-Jihlavská lokomotivní společnost provedena její oprava a remotorizace. Původní spalovací motor byl nahrazen moderním motorem Caterpillar 3406 (stojatý řadový přeplňovaný vodou chlazený šestiválec o výkonu 328 kW). Elektrický výkon byl zvýšen na 250 kW. Lokomotiva je vybavena teplovodním i nezávislým topením. Aby lokomotiva vyhověla srbským předpisům, bylo osazeno zabezpečovací zařízení - kontrola bdělosti strojvedoucího pracující na principu „mrtvý muž“. Čelo lokomotivy bylo opatřeno zábradlím, na stanoviště byl namontován druhý rychloměr a dále bylo nainstalováno osvětlení stupaček pro posunovače. Na závěr byla lokomotiva opatřena novým nátěrem v barvách ČMKS holding.
Lokomotiva byla v polovině července přepravena z Jihlavy do České Třebové, odkud dále putovala ve vlakové soupravě do Srbska. Na konci července provedli pracovníci ČMKS zaškolení strojvedoucích v depu Beograd-Makiša, kde je lokomotiva 704.507 dislokována.
Na fotografii ze dne 26. 7. 2004 se představuje lokomotiva 704.507 při zkušebních jízdách po bělehradském uzlu v blízkosti nového domovského depa.
Text a foto Vlastimil Budař
|