Dvě nové dieselové lokomotivy z produkce společnosti Bombardier typu TRAXX P160 DE (246.001 a 002) jsou od 9. ledna 2007 zkoušeny v Test centru Velim - VUZ.
Tyto čtyřnápravové skříňové lokomotivy jsou poháněny spalovacími motory MTU 16 V 4000 R41 o výkonu 2 200 kW, maximální rychlost vozidla je 160 km/h. Lokomotiva má diesel-elektrický přenos výkonu, kdy k pohonu slouží čtyři asynchronní trakční motory napájené ze střídače MITRAC TC 3300 osazeného IGBT prvky, které jsou chlazené směsí vody a glycolu. Lokomotiva je také vybavena EDB o výkonu 1 600 kW. Jedná se modulární stavbu v rámci rodiny lokomotiv TRAXX, kdy shodnost dílů mezi typy TRAXX DE a TRAXX AC (elektrická lokomotiva - například řada 185 DB) je víc jak 70 %.
Vlastníkem lokomotiv je německá společnost LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH) a spolu s ostatními devíti lokomotivami stejného typu mají zajišťovat osobní dopravu mezi Hamburkem a severomořským letoviskem Cuxhaven. Na trakční a hlukové zkoušky těchto lokomotiv přijela jako zátěž na týden od 22. do 26. ledna 2007 dvoufrekvenční (15 kV, 16,7 Hz a 25 kV, 50 Hz) lokomotiva Lucemburských drah 4015 CFL (rovněž výrobek firmy Bombardier typu TRAXX P160 AC).
Na snímku z 19. ledna 2007 projíždí stroj 246.002 v charakteristickém nátěru Metronomu po velkém zkušebním okruhu.