Ve čtvrtek 7. června 2007 přivezla z Norimberku do Prahy zvláštní rychlík společnosti IGE-Bahntouristik motorová lokomotiva ER20-013 (označení dle UIC 94 80 0 253 013‑7, výrobce Siemens 21151/2005, majitel Mitsui Dispolok, provozovatel IGE). Stroj odpovídající řadě 2016 ÖBB „Hercules“ má výkon 2000 kW, maximální rychlost 140 km/h a nápravový tlak 20 tun. Dopravcem pro jízdu na českém území byla společnost Railtrans.
Na území České republiky vstoupil vlak v České Kubici, aby dále pokračoval přes Klatovy (kvůli výluce na kmenové trati přes Nýřany) a Plzeň na pražské hlavní nádraží, kam dorazil krátce po poledni. Pro odstavení osmivozové soupravy a její přípravu na zpáteční cestu byla využita stanice Praha-Smíchov. Zde také proběhla kontrola hnacího vozidla pracovníky Drážního úřadu České republiky. Ze Smíchova se po páté hodině odpolední vlak přesunul zpět na hlavní nádraží, aby v 17:45 přes Plzeň a Domažlice odjel do Norimberka.
K jízdě jedné z nejmodernějších evropských dieselových lokomotiv po českých kolejích bylo třeba získat povolení Drážního úřadu pro zkušební provoz, které bylo podmíněno bezvadným stavem vozidla a doprovodem dvěma řidiči drážních vozidel. Dále platil zákaz používat elektrické vytápění vlaku 1000 V / 50 Hz (což bylo při venkovních teplotách okolo 30 °C snadno splnitelné) a stanovena nejvyšší rychlost 100 km/h kvůli absenci vlakového zabezpečovače (na stejnou maximální rychlost by byla jízda ovšem omezena také rychlostním profilem projížděných tratí). Definitivní souhlasy se zkušebním provozem se společnostem Siemens a Railtrans podařilo po mnoha jednáních a komplikacích ze strany drážního správního úřadu a provozovatele dráhy zajistit až předchozího dne v odpoledních hodinách.
Během jízd vlaku vedeného „herkulem“ se nevyskytly žádné mimořádnosti a problémy související s použitým hnacím vozidlem. Zejména při zpáteční cestě byl plně využíván trakční potenciál stroje, takže docházelo ke krácení jízdních dob a využívání nejvyšších traťových rychlostí i při jízdě do stoupání. V letošním roce se předpokládá ukončení schvalovacího řízení pro provoz tohoto typu drážního vozidla v České republice.
Na fotografii se lokomotiva ER20-013 se soupravou IGE-Bahntouristik představuje u čtvrtého nástupiště stanice Praha hlavní nádraží.