PROVOZ NA TRATI PLZEŇ - ŽATEC V GVD 2001/2002Trať Plzeň - Žatec byla postavena v poslední čtvrtině 19. století, za účelem přepravy hnědého uhlí ze severních Čech do Bavorska. V posledních letech se však
Nyní k vlastnímu provozu. Osobní doprava je stále z velké části zajišťována klasickými soupravami, i když i zde se vyskytly mírné redukce. Celou trať projíždějí "brejlovci" na vlacích R 792/791 a Os 7604/7607, v pátek se ještě přidá Sp 1794 a R 793. Vozba rychlíků R 793 (1495) a R 790 , stejně jako posilového R 1493 spadá pod DKV Louny, PJ Chomutov, které zde nasazuje ř. 749 (případně 750) a motorové vozy ř. 843 (či spíše jejich náhrady). Tíha příměstské dopravy letos nově spadá pod křídla motorových vozů 831. Slovo nově není úplně výstižné, neboť ještě v GVD 1994/1995 se tyto vozy objevovaly na jednom páru vlaků do Plas. Tito veteráni převzaly od ř. 843 i jeden dálkový výkon a to pár Os 7608/7603 v celé trati. Cestující veřejnost přijala tyto vozy s veskrze kladným ohlasem, neboť přeci jen poskytují lepší pohodlí než vozy 810, či přípojné 010 za výjimečně jedoucí "rakví" 843. Řada 810 bohužel zůstala turnusována na páru Os 7602/7605 a tak se můžeme i nadále téměř tři hodiny natřásat ve voze určeném pro krátké trati. Nákladní doprava i zde pomalu upadá, čemuž odpovídá i počet a řada používaných vozidel. Průběžné vlaky Pn 66600/66601 jezdí velmi sporadicky. V sešitovém jízdním řádu je uvedeno
Náhrady se v nákladní dopravě téměř nevyskytují, velmi zřídka může zaskočit některý z trojkových brejlovců či provozních čmeláků. Ze stanice Kaznějov bývá ve večerních hodinách ve středu vypravován přímý odesílatelský vlak písku do Prahy Čakovic. Jezdívá obvykle po 21. hodině, podobně jako Vn vlak ve čtvrtek. Zajímavý výkon (letos např. letmo ř. 771) poskytuje podnik Čepro v Třemošné, přepravuje-li najednou větší množství cisteren s pohonnými hmotami. Vozy jsou totiž z Plzně dopravovány ucelenými vlaky po 12-20 vozech s postrky. Vlečka podniku odbočuje úvratí z Třemošné zastávky, obsluhuje se formou PMD a zpět do Třemošné se sune. Do úvrati se vejde maximálně lokomotiva a 6 vozů, čili přístavba vozů se děje navícekrát. | ||||
Text Ondřej MŠAL | ||||
OBĚHY | ||||