Přehled provozovaných lokomotiv na trati Frýdlant v Čechách - Heřmanice:

Parní lokomotivy

Označení Výrobce Rok Výr. č. Nasazení Poznámky
U37.007   Lokomotivfabrik Krauss & Cie, Linz 1899 4183 06. 1900 - . 1943   1943 předána do Eppendorfu
U37.008   Lokomotivfabrik Krauss & Cie, Linz 1899 4184 06. 1900 - 06. 1964   1966 zrušena v Heřmanicích
U37.009   Lokomotivfabrik Krauss & Cie, Linz 1899 4185 06. 1900 - 04. 1962   v červenci 1963 zrušena v Heřmanicích
U37.002   Lokomotivfabrik Krauss & Cie, Linz 1909 3814 04. 1955 - 10. 1955   4. 1955 z J. Hradce, 11. 1955 do Ružomberoku
U58.001   Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe 1926 2329 12. 1944 - 05. 1960   ex 99.702 DRB; 1948 až 1957 v Třemešné

  • U 37.007 - 009 byly prvními dodanými lokomotivami na tuto dráhu, v provozu od června 1900
  • U 37.007 - označení Fr.B.B.: 11 "Ehrlich"; označení DRB 99.791; od 5. 1945 RAW Chemnitz - Hilbersdorf, DR
  • U 37.008 - označení Fr.B.B.: 12 "Friedland"; označení DRB 99.792; od 2. 1952 do 9. 1952 zapůjčena Královodvorským cementárnám
  • U 37.008 - od června 1954 do února 1956 předána do Ružomberoku, od 6. 1961 do 6. 1962 zapůjčena Královodvorským cementárnám
  • U 37.008 - kotlově propadla v říjnu 1964, v srpnu 1966 předána Vlastivědnému muzeu Nymburk
  • U 37.009 - označení Fr.B.B.: 13 "Hermsdorf"; označení DRB 99.793; 9. 1960 - 1. 1962 kotlově propadlá; odstavena v dubnu 1962
  • U 58.001 v provozu ve Frýdlantu do 6. 1945, 1948 Osoblaha, od 7. 1957 opět ve Frýdlantu; od 1. 5. 1961 čeká na zrušení
  • U 37.002 příchod 5. 4. 1955 z Jindřichova Hradce, 24. 11. 1955 přesun do Ružomberoku
  • Na trati do Frýdlantu nasazeny od roku 1939 do 12. 1944 i lokomotivy řady 99.59 (99.590, 591, 593, 595, 596)
  • Od 12. 1944 do 6. 1945 nasazována 99.706, mohly být nasazovány i 99.737, 748, 749, 753, 754, 756
  • Od 12. 1944 do 6. 1945 mohly být nasazovány i 99.700, 711 a 712

  • Motorové lokomotivy

    Označení Výrobce Rok Výr. č. Nasazení Poznámky
    T 36.001   Gmeinder Mosbach 1948 4341 05. 1948 - 04. 1953   8. 1954 předána do Berouna (Královodvorské cementárny)
    T 47.007   ČKD Praha 1958 4087 07. 1958 - 12. 1962   nová z výroby, 8. 1963 přesun do Ružomberku
    T 47.008   ČKD Praha 1958 4088 07. 1958 - 01. 1976   nová z výroby, dále odstavena ve Frýdlantě do 9. 1981, potom Šumperk
    T 47.009   ČKD Praha 1958 4089 07. 1958 - 07. 1960   nová z výroby, v 10. 1960 přesun do Jindřichova Hradce
    T 47.010   ČKD Praha 1958 4090 07. 1958 - 12. 1974   nová z výroby, ke konci provozu odstavená, 9. 1979 zrušena
    T 47.019   ČKD Praha 1958 4147 05. 1965 - 08. 1965   5. 1965 příchod z Ružomberoku, 8. 1965 předána do Jindřichova Hradce
    T 47.020   ČKD Praha 1958 4148 11. 1975 - 01. 1976   dále odstavena ve Frýdlantě do 2. 1981, potom oprava Šumperk

  • T 36.001 - Gmeinder & Co. GmbH, Lokomotiv- und Maschinenfabrik Mosbach
  • T 47.008 po opravě v dílnách v Šumperku v roce 1981 předána do Jindřichova Hradce
  • T 47.010 přesunuta v 6. 1981 do Šumperku na náhradní díly
  • T 47.019 byla ve Frýdlantu jako záložní
  • T 47.020 po opravě v dílnách v Šumperku v roce 1981 předána do Jindřichova Hradce

  • © SPŽ