Přehled lokomotiv ČHŽ:
Parní lokomotivy ČHLD / ČHŽ
Označení |
Výrobce |
Rok |
Výr. č. |
Nasazení |
Poznámky |
2 |
Budapest |
2165 |
1908 |
1909 - 1943 |
1943 zapůjčena do Víglaše, kde byla 1945 zničena |
1I |
Budapest |
2282 |
1909 |
1909 - 1975 |
v roce 1975 zakoupena Kysuckým muzeem Čadca |
1II |
Arnold Jung, Jungenthal |
2598 |
1918 |
1918 - 1948 |
1948 zapůjčena do Sučan, odkud se již nevrátila |
4 |
Budapest |
2819 |
1912 |
1922 - 1951 |
v roce 1951 (54?) přesun na LŽ Spišká Nová Ves |
5I |
Wiener Neustadt |
2819 |
1912 |
1923 - 1945 |
1923 příchod z Kapušan; 1945 v Hronci zničena |
6I |
ČKD Praha |
1544 |
1930 |
1932 - 1969 |
převzata 1933; 1969 v Čiernom Balogu zrušena |
7II |
MÁVAG |
5277 |
1942 |
1942 - 1974 |
odstavena koncem 60. let 20. století, zrušena 1974 |
7III |
ČKD, závod Slaný |
2135 |
1947 |
1947 - 1952 |
1952 přesunuta na lesní dráhu do Oščadnice |
7IV |
Orenstein & Koppel, Berlin Drewitz |
11042 |
1925 |
1952 - 1954 |
1954 přesun na LŽ Žarnovica |
1III |
ČKD Praha |
2609 |
1948 |
1949 - trvá |
dodána z Výroby |
5II |
ČKD Praha |
2611 |
1948 |
1949 - trvá |
dodána z Výroby |
3II |
ČKD Praha |
2608 |
1948 |
1954 - 1978 |
dodána z LŽ v Prešově, zrušena 1978 |
7V |
ČKD Praha |
2610 |
1948 |
1954 - trvá |
1954 příchod z LŽ Žarnovica |
|
Schmoschewer |
|
1 |
1984 - trvá |
|
764.407R |
Reşiţa, dílny Reghin |
604 |
1985 |
2004 - trvá |
přivezena 19. 11. 2004 na kamionovém návěsu |
"1I": tovární typ 86/1; po roce 1918 č. 3, v roce 1938 U 34.902, po roce 1945 č. 2 (U34.901II)
"1II": v roce 1938 U 35.901, po roce 1950 na LŽ v Sučanech není znám její další osud
"2": tovární typ 75/4; po roce 1918 č. 2, v roce 1938 U 34.901
"4": tovární typ 86/2; v roce 1917 již do Balogu zapůjčena, v roce 1938 U 34.903
"5I": řada 4 k.u.k Heeresbahn, typ IVu; v Hronci přestavba na 760 mm, v roce 1938 U 44.901, po roce
1945 zrušena
"6I": v roce 1938 přeznačena na U 45.901, ještě před rokem 1969 odstavena z provozu
"7II": typ 70/14; označena U 46.901, pozrušení umístěna na pomník v Brezně, od roku 1994 na ČHŽ v opravě
"7III": výroba začala v roce 1940, označena U 36.901, 1949 krátce zapůjčena na PLŽ
"7IV": označena jen číselně
"1III": typ C 760/90-d; označena U 35.901, původně určena na LŽ do Topolčianek
"5II": typ C 760/90-d; označena U 35.902
"3II": typ C 760/90-d; 6. 5. 1978 rozřezána a odvezena k sešrotování
"7V": typ C 760/90-d;
"Smoschewer": typ RIIIc, původně 600 mm, od roku 1992 opravena a přerozchodována na 760 mm
"764.407R": původně jezdila do roku 1988 na rumunské LŽ Margina
Motorové lokomotivy ČHLD / ČHŽ
Označení |
Výrobce |
Rok |
Výr. č. |
Nasazení |
Poznámky |
7I |
Motorenfabrik Deutz Koln |
4682 |
1923 |
1924 - 1936 |
? prodána do Víglaše |
|
Stavostroj Radotín |
|
195 |
195? - trvá |
|
|
Stavostroj Radotín |
|
1951 |
1953 - 1954 |
z LŽ v Ladzanech |
|
Orenstein & Koppel, Berlin Drewitz |
|
19? |
19? - 19? |
|
24 |
Rába |
24 |
1959 |
1961 - 1982 |
|
25 |
Rába |
25 |
1959 |
1961 - 1982 |
|
26 |
Rába |
26 |
1959 |
1961 - 1982 |
|
DH 120. |
Kladno |
|
19? |
19? - trvá |
|
Ldh2-285 |
Faur |
|
19? |
2004 - 2005 |
prodána na Korsiku (odjezd 19. 11. 2004) |
Ldh2-302 |
Faur |
|
19? |
2004 - trvá |
|
"Deutz": tovární typ MS 118
"Stavostroj Radotín": tovární typ BNE 50
"Stavostroj Radotín": tovární typ MD 2S
"Ldh2-285": odjela 19. 11. 2004 z Hronce na kamionovém návěsu do Rumunska na opravu, poté Korsika
Motorové vozy ČHLD / ČHŽ
Označení |
Výrobce |
Rok |
Výr. č. |
Nasazení |
Poznámky |
M 21.004 |
Tatra |
|
|
1963 - 1975 |
|
-
Motorové drezíny ČHLD / ČHŽ
Označení |
Výrobce |
Rok |
Výr. č. |
Nasazení |
Poznámky |
1 |
Oberursel |
|
|
1909 - 19 |
|
2 |
Wohanka a spol., Příbram |
|
|
1926 - 1938 |
v roce 1938 předána na LŽ v Závadce |
3 |
Tatra Kopřivnice |
18119 |
|
1930 - 1938 |
v roce 1938 předána na LŽ v Závadce |
|
|
|
|
|
traťmistrovský vozík - vlastní výroba |
Škoda 1201 |
|
|
|
19? - trvá |
|
"2": tovární typ DU 12 HP, model 1916
"3": tovární typ Tatra 15a
Výrobci:
Budapest: Magyár Állami Vas-, Acél és Gépgyárak, Budapest
Arnold Jung: Arnold Jung, Jungenthal bei Kirchen an der Sieg
Wiener Neustadt: Actien-Gesellschaft der Lokomotiv-Fabrik vormals G. Sigl, Wiener Neustadt
Rába Györ: Wilhelm Pieck, Vagon- és Gépgyár, Györ
|