Přehled lokomotiv ČHŽ:

Parní lokomotivy ČHLŽ (do roku 1982)

Výrobce V. č. Rok Označ. 1933 Označ. 1938 Označ. 1948 Označ. 1954 Označ. 1968 Označ. 1975 Poznámky
  Bp   2165 1908   2   U 34.901I          
  Bp   2282 1909   3   U 34.902   U 34.901II   U 34.901 / 2   U 34.901 / 2   U 34.901 / 2  
  Arnold Jung (Jungenthal)   2598 1918   1   U 33.901          
  Bp   2819 1912   4   U 34.903   U 34.903        
  WrN   4983 1909   5   U 44.901          
  ČKD Praha   1544 1930   6   U 45.901   U 45.901   U 45.901 / 4   U 45.901 / 4    
  Bp   5277 1942     U 46.901   U 46.901   U 46.901 / 6   U 46.901 / 6   U 46.901 / 6  
  ČKD Praha   2135 1947       U 36.901        
  ČKD Praha   2609 1948       U 35.901   U 35.901   U 35.901   U 35.901 / 1  
  ČKD Praha   2611 1948       U 35.902   U 35.902   U 35.902   U 35.902 / 5  
  ČKD Praha   2608 1948         3   3   3  
  OK   11042 1925         7      
  ČKD Praha   2610 1948           7   7  

V majetku Správy vojenského železničního materiálu bylo dalších 7 strojů R IIIc a 4 stroje R IIa bez inventárních čísel. Tyto lokomotivy se do Pardubic prakticky ani nepodívaly, neboť byly zapůjčovány, pronajímány na 5 let s právem nabývacím a prodávány různým stavebním firmám, důlním společnostem apod.

Také lokomotivy evidenčních čísel 1 až 4 a 100 až 117 netrávily na VPD celý svůj poválečný život, neboť i ony byly zasílány do oprav a zapůjčovány různým firmám na stavby, do dolů či do cukrovarů.
Od roku 1932 se přešlo na označení podobné jako u ČSD, avšak bez písmene "U". Na některých lokomotivách však bílé číslice zůstaly i nadále. V roce 1938 došlo k poslednímu přečíslování podle výnosu Ministerstva železnic pro označování lokomotiv soukromých drah. Na tabulkách se proto před skupinou čísel objevilo velké "U" a na místě konstrukční skupiny (první malá číslice) se vyznačil rozchod - pro lokomotivy 600 mm to byla šestka a pro 760 mm devítka. Otázkou zůstává, zda se tyto nejnovější tabulky na všech lokomotivách vůbec objevily.


Dieselové lokomotivy ČHLŽ (do roku 1982)

Výrobce V. č. Rok Označ. 1933 Označ. 1938 Označ. 1948 Označ. 1954 Označ. 1968 Označ. 1975 Poznámky
  Deutz   4682 1922   7            
  Rába   24 1961             24  
  Rába   25 1961             25  
  Rába   26 1961             26  
  Stavostroj Radotín   195?               BNE 50

Pro rozchod 760 mm byla v roce 1931 od firma Wohanka a spol. zakoupena jedna drezína LU - 80. Při výkonu 13 koňských sil mohla jezdit rychlostí až 75 km/h. Na přímých úsecích drážky do Polabin však dosahovala "jen" padesátky.


Parní lokomotivy ČHŽ (od roku 1983)

Výrobce V. č. Rok Označ. 1933 Označ. 1938 Označ. 1948 Označ. 1954 Označ. 1968 Označ. 1975 Poznámky
  Deutz   4682 1922   7            

Dieselové lokomotivy ČHŽ (od roku 1983)

Výrobce V. č. Rok Označ. 1933 Označ. 1938 Označ. 1948 Označ. 1954 Označ. 1968 Označ. 1975 Poznámky
  Deutz   4682 1922   7            

© SPŽ