Přehled lokomotiv ČHŽ:
Parní lokomotivy ČHLŽ (do roku 1982)
Výrobce |
V. č. |
Rok |
Označ. 1933 |
Označ. 1938 |
Označ. 1948 |
Označ. 1954 |
Označ. 1968 |
Označ. 1975 |
Poznámky |
Bp |
2165 |
1908 |
2 |
U 34.901I |
|
|
|
|
|
Bp |
2282 |
1909 |
3 |
U 34.902 |
U 34.901II |
U 34.901 / 2 |
U 34.901 / 2 |
U 34.901 / 2 |
|
Arnold Jung (Jungenthal) |
2598 |
1918 |
1 |
U 33.901 |
|
|
|
|
|
Bp |
2819 |
1912 |
4 |
U 34.903 |
U 34.903 |
|
|
|
|
WrN |
4983 |
1909 |
5 |
U 44.901 |
|
|
|
|
|
ČKD Praha |
1544 |
1930 |
6 |
U 45.901 |
U 45.901 |
U 45.901 / 4 |
U 45.901 / 4 |
|
|
Bp |
5277 |
1942 |
|
U 46.901 |
U 46.901 |
U 46.901 / 6 |
U 46.901 / 6 |
U 46.901 / 6 |
|
ČKD Praha |
2135 |
1947 |
|
|
U 36.901 |
|
|
|
|
ČKD Praha |
2609 |
1948 |
|
|
U 35.901 |
U 35.901 |
U 35.901 |
U 35.901 / 1 |
|
ČKD Praha |
2611 |
1948 |
|
|
U 35.902 |
U 35.902 |
U 35.902 |
U 35.902 / 5 |
|
ČKD Praha |
2608 |
1948 |
|
|
|
3 |
3 |
3 |
|
OK |
11042 |
1925 |
|
|
|
7 |
|
|
|
ČKD Praha |
2610 |
1948 |
|
|
|
|
7 |
7 |
|
V majetku Správy vojenského železničního materiálu bylo dalších 7 strojů R IIIc a 4 stroje R IIa bez inventárních
čísel. Tyto lokomotivy se do Pardubic prakticky ani nepodívaly, neboť byly zapůjčovány, pronajímány na 5 let s právem
nabývacím a prodávány různým stavebním firmám, důlním společnostem apod.
Také lokomotivy evidenčních čísel 1 až 4 a 100 až 117 netrávily na VPD celý svůj poválečný život, neboť i ony byly
zasílány do oprav a zapůjčovány různým firmám na stavby, do dolů či do cukrovarů.
Od roku 1932 se přešlo na označení podobné jako u ČSD, avšak bez písmene "U". Na některých lokomotivách však bílé
číslice zůstaly i nadále. V roce 1938 došlo k poslednímu přečíslování podle výnosu Ministerstva železnic pro
označování lokomotiv soukromých drah. Na tabulkách se proto před skupinou čísel objevilo velké "U" a na místě
konstrukční skupiny (první malá číslice) se vyznačil rozchod - pro lokomotivy 600 mm to byla šestka a pro 760 mm
devítka. Otázkou zůstává, zda se tyto nejnovější tabulky na všech lokomotivách vůbec objevily.
Dieselové lokomotivy ČHLŽ (do roku 1982)
Výrobce |
V. č. |
Rok |
Označ. 1933 |
Označ. 1938 |
Označ. 1948 |
Označ. 1954 |
Označ. 1968 |
Označ. 1975 |
Poznámky |
Deutz |
4682 |
1922 |
7 |
|
|
|
|
|
|
Rába |
24 |
1961 |
|
|
|
|
|
24 |
|
Rába |
25 |
1961 |
|
|
|
|
|
25 |
|
Rába |
26 |
1961 |
|
|
|
|
|
26 |
|
Stavostroj Radotín |
|
195? |
|
|
|
|
|
|
BNE 50 |
Pro rozchod 760 mm byla v roce 1931 od firma Wohanka a spol. zakoupena jedna drezína LU - 80. Při výkonu 13 koňských
sil mohla jezdit rychlostí až 75 km/h. Na přímých úsecích drážky do Polabin však dosahovala "jen" padesátky.
Parní lokomotivy ČHŽ (od roku 1983)
Výrobce |
V. č. |
Rok |
Označ. 1933 |
Označ. 1938 |
Označ. 1948 |
Označ. 1954 |
Označ. 1968 |
Označ. 1975 |
Poznámky |
Deutz |
4682 |
1922 |
7 |
|
|
|
|
|
|
Dieselové lokomotivy ČHŽ (od roku 1983)
Výrobce |
V. č. |
Rok |
Označ. 1933 |
Označ. 1938 |
Označ. 1948 |
Označ. 1954 |
Označ. 1968 |
Označ. 1975 |
Poznámky |
Deutz |
4682 |
1922 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|