Původní barevné řešení vycházelo z výnosu FMD č.j. 6.817/76-12 "Barevné řešení hnacích vozidel" ze dne 19. 1. 1976, platného od 1. 1. 1977. V jeho pozdějším smyslu se lakovala hnací vozidla ČSD od roku 1973.
Část vozidla |
Barevný odstín podle ČSN |
sběrače |
7550 oranž návěstní |
střecha a pojezd |
1100 šeď střední |
horní část skříně |
6100 krémová střední |
dolní část skříně |
5400 zeleň tmavá |
madla |
1010 šeď pastelová |
tažné ústrojí |
1999 čerň |
Původní barevné řešení bylo pro malou výraznost doplněno o čelní výstražné pruhy šíře 300 mm. Dosazení řešil výnos FMD č.j. 6.385/1982-12 z 25. 1. 1982. Pro elektrické stejnosměrné lokomotivy byl určen odstín 7550 oranž návěstní.
Od počátku 80. let byl vyvíjen nový unifikovaný typ vnějšího nátěru, který základním odstínem odlišoval trakci a jednotícím prvkem byl obvodový pruh šíře 600 mm, vedený po celé délce vozidla. Výnos FMD č.j. 19.464, platný od 1. 1. 1988, zahrnoval také použití nových oválných znaků ČSD a vstupoval v platnost s novým řadovým označením.
Část vozidla |
Barevný odstín podle ČSN |
sběrače, obvodový pruh, pluhy, okenní rámy |
6200 žluť chromová střední |
střecha a pojezd |
2179 šedohnědá |
skříň |
5300 zeleň střední |
tažné ústrojí |
1999 čerň |
|