Czech Raildays 2006
Ve dnech 13. až 15. 6. proběhl v nákladním obvodu železniční stanice Ostrava hl. n. již 7. ročník mezinárodního
|
Rekonstruovaná lokomotiva 774.701 Sokolovské uhelné vznikla v ČMKS - JLS Jihlava přestavbou původní lokomotivy řady 770. |
veletrhu Czech Raildays. Na rozdíl od loňského ročníku, který představil řadu nových vozidel, se letošní ročník nesl spíš ve znamení rekonstrukcí. Jedinou výjimkou byla expozice firem Inekon Ostrava, Pragoimex Praha a Cegelec. V jejich expozici měla premiéru nová tříčlánková osminápravová částečně nízkopodlažní tramvaj Vario LF 3 e. č. 1401 DPO, která vznikla jako společné dílo v ostravských dílnách. Střídavá elektrická výzbroj (trakční měniče jsou typu EUROPULS) je z produkce společnosti Cegelec. Asynchronní trakční motory vyrobila firma Pragoimex. Tramvaj má celkovou délku 30 100 mm, podíl nízké podlahy je 50 % a k pohonu slouží všech osm náprav uspořádaných ve čtyřech otočných podvozcích. Celkový instalovaný výkon je 720 kW a maximální obsaditelnost při 8 os/m 2 činí 329 osob. Firmy dále představily sériové provedení částečně nízkopodlažní tramvaje Vario LF e. č. 1318 DPO a dvouzdrojový kloubový trolejbus Solaris Trollino 18 AC e. č. 3801 DPO.
Firma Pars nova Šumperk představila sériovou jednotku RegioNova 814+914.002 určenou pro zlínský kraj a prototyp řídícího vozu řady 954 (Bdbftn), který vznikl přestavbou poštovního vozu řady Postw s podvozky GP 200. Vůz má 63 míst k sezení a dalších osm na sklopných sedácích. Čelní nástupní dveře (dvojkřídlé, s el. poháněnou nástupní plošinou pro invalidy) vedou do prostorného oddílu se sklopnými sedáky a prostornou WC buňkou modulární konstrukce (uzpůsobenou rovněž pro invalidy), která má uzavřený odpadní systémem EVAC. Stanoviště strojvedoucího je obdobného provedení a uspořádání jako stanoviště na neprůchozím čele motorového vozu řady 854. Vůz je vybaven informačním systémem AVIS.
ČMKS holding představila modulární remotorizaci a rekonstrukci šestinápravových lokomotiv řad 770, resp. 771. Vystaven byl prototyp - lokomotiva 774.701 společnosti Sokolovská uhelná (viz Lokomotiva 774.701 pro SU). ŽOS České Velenice představily opravený parní motorový vůz M 124.001 Komárek (viz Opravený parní vůz M 124.001 „Komarek“ představen veřejnosti) a opravený vůz WLAB e. č. 211 v reklamním nátěru „Auta sbalená na cestu“. Dále bylo vystaveno notoricky známé Desiro Classic (Siemens) společnosti Angel Trains (642.153), které má zájem si pronajmout na zajištění osobní dopravy v ČR společnost RailTRANS.
Text a foto Jiří Konečný
Všechny fotografie byly pořízeny 13. 6. 2006
|