Czech Raildays 2006

Ve dnech 13. až 15. 6. proběhl v nákladním obvodu železniční stanice Ostrava hl. n. již 7. ročník mezinárodního
Rekonstruovaná lokomotiva 774.701 Sokolovské uhelné vznikla
v ČMKS - JLS Jihlava přestavbou původní lokomotivy řady 770.
veletrhu Czech Raildays. Na rozdíl od loňského ročníku, který představil řadu nových vozidel, se letošní ročník nesl spíš ve znamení rekonstrukcí. Jedinou výjimkou byla expozice firem Inekon Ostrava, Pragoimex Praha a Cegelec. V jejich expozici měla premiéru nová tříčlánková osminápravová částečně nízkopodlažní tramvaj Vario LF 3 e. č. 1401 DPO, která vznikla jako společné dílo v ostravských dílnách. Střídavá elektrická výzbroj (trakční měniče jsou typu EUROPULS) je z produkce společnosti Cegelec. Asynchronní trakční motory vyrobila firma Pragoimex. Tramvaj má celkovou délku 30 100 mm, podíl nízké podlahy je 50 % a k pohonu slouží všech osm náprav uspořádaných ve čtyřech otočných podvozcích. Celkový instalovaný výkon je 720 kW a maximální obsaditelnost při 8 os/m2 činí 329 osob. Firmy dále představily sériové provedení částečně nízkopodlažní tramvaje Vario LF e. č. 1318 DPO a dvouzdrojový kloubový trolejbus Solaris Trollino 18 AC e. č. 3801 DPO.
Firma Pars nova Šumperk představila sériovou jednotku RegioNova 814+914.002 určenou pro zlínský kraj a prototyp řídícího vozu řady 954 (Bdbftn), který vznikl přestavbou poštovního vozu řady Postw s podvozky GP 200. Vůz má 63 míst k sezení a dalších osm na sklopných sedácích. Čelní nástupní dveře (dvojkřídlé, s el. poháněnou nástupní plošinou pro invalidy) vedou do prostorného oddílu se sklopnými sedáky a prostornou WC buňkou modulární konstrukce (uzpůsobenou rovněž pro invalidy), která má uzavřený odpadní systémem EVAC. Stanoviště strojvedoucího je obdobného provedení a uspořádání jako stanoviště na neprůchozím čele motorového vozu řady 854. Vůz je vybaven informačním systémem AVIS.
ČMKS holding představila modulární remotorizaci a rekonstrukci šestinápravových lokomotiv řad 770, resp. 771. Vystaven byl prototyp - lokomotiva 774.701 společnosti Sokolovská uhelná (viz Lokomotiva 774.701 pro SU). ŽOS České Velenice představily opravený parní motorový vůz M 124.001 Komárek (viz Opravený parní vůz M 124.001 „Komarek“ představen veřejnosti) a opravený vůz WLAB e. č. 211 v reklamním nátěru „Auta sbalená na cestu“. Dále bylo vystaveno notoricky známé Desiro Classic (Siemens) společnosti Angel Trains (642.153), které má zájem si pronajmout na zajištění osobní dopravy v ČR společnost RailTRANS.

Text a foto Jiří Konečný

Všechny fotografie byly pořízeny 13. 6. 2006

Prototyp řídícího vozu 954.001 vyrobený v Pars nova Šumperk.
Tříčlánková osminápravová částečně nízkopodlažní tramvaj Vario LF 3 DPO.
Dvouzdrojový kloubový trolejbus Solaris Trollino 18 AC e. č. 3801 DPO.
Desiro Classic 642.153 (Siemens) společnosti Angel Trains.
Z dílen v Šumperku vyjela i motorová jednotka 914/814.002 "RegioNova".
Vůz WLAB e. č. 211 určený pro doprovod autovozů na Slovensko.
Sériové provedení částečně nízkopodlažní tramvaje Vario LF e. č. 1318 DPO.
Pohled do interiéru částečně nízkopodlažní tramvaje Vario LF 3 DPO.
 
© SPŽ