Modernizace přípojných vozů řady 053 probíhá ve firmě KOS Krnov již od roku 2006, kdy byl ČD předán první vůz 054.240 (viz
). V současné době (říjen 2008) je v provozu celkem osmnáct vozů této řady. Sedm vozů je zařazeno ve stavu DKV Brno, pět je v Plzni a šest vozů je v Praze. Do plzeňského depa budou dodány ještě dva vozy ev. č. 214 a 277, ale největší přírůstek jedenácti vozů je očekáván v DKV Praha.
V dosavadním průběhu modernizací vozů řady 053 došlo k určitým změnám. U vozů řady 054 nezůstal zachován jednotný interiér, protože bude použit již třetí typ sedadel. V prvních 21 vozech zůstala původní sedadla, která byla nově přečalouněna. Další vozy ev. č. 313, 213 a 278 jsou určeny pro DKV Praha. Pouze tyto tři vozy mají instalována sedadla, která jsou pořízena výziskem ze zrušené elektrické jednotky 470.001+002. Od 25. vozu (ev. č. 317) budou dosazována sedadla firmy MSV Interier, použitá např. v motorové jednotce „regionova“ řady 814 nebo v modernizovaném voze Bdmtee (viz
Czech Raildays 2008).
Renovovaná, ale i nová sedadla jsou potažena látkou se vzorem „flame“. Stejný vzor mají sedadla motorových vozů řady 843 či 854.
Další změna je čistě technického rázu a není pro laika tolik patrná. Spojení skříně vozu s podvozkem je provedeno prostřednictvím otočného čepu a kluznic. Materiál kluznic je fenol-formaldehydová pryskyřice s bavlněným plnivem. Nevýhodou tohoto řešení je závislost součinitele tření na systému mazání a z toho vyplývající průvodní jevy při tzv. polosuchém nebo suchém tření. Nové řešení použité od 22. vozu tuto nutnost mazání a doplňování maziva odstranilo. Základem je použití kluzného materiálu PTFE (Polytetrafluoretylen) s textilní výztuží, který je také použit u podvozků GP 200. Z bočnice vozu tak zmizely mazníky kluznic s olejovou nádobou a knotovým mazáním.
Horní fotografie představuje interiér přípojného vozu 054.313, který byl jako první vybaven sedadly z elektrické jednotky řady 470. Spodní fotografie téhož vozu zobrazuje nové řešení kluznic.