Na sklonku roku 2008 byl završen více než desetiletý proces snahy o schválení tramvaje typu RT6N1 pro provoz s cestujícími. Dne 18. prosince 2008 bylo Drážním úřadem vydáno rozhodnutí o schválení typu drážního vozidla a další den byl vydán průkaz způsobilosti drážního vozidla pro vůz ev. č. 1801. Takto by se dala ve stručnosti popsat strastiplná cesta jedné z brněnských tramvají typu RT6N1 (viz
Pracovníci zúčastnění na tomto procesu řešili mnoho úprav, ale rámcově se jednalo o zprovoznění a správné naladění těchto vozových celků: systém nadřazeného řízení CAN, pneumatický systém vozu, hydraulický systém vozu, dveře a nástupní prostory. Rovněž byly využity poznatky polských kolegů z Poznaně, kteří mají s provozem těchto vozů zkušenosti.
Dne 21. ledna 2009 byl v areálu vozovny Medlánky před ústředními dílnami za účasti představitelů města, DPmB i zúčastněných firem představen a pokřtěn vůz ev. č. 1801 a zástupcům DPmB byly předány potřebné dokumenty. Poté následovala krátká zvláštní jízda na smyčku Technologický park a zpět. Od soboty 24. ledna 2009 je schválený vůz typu RT6N1 nasazen do provozu s cestujícími.
Na rok 2009 bylo stanoveno za cíl zprovoznění vozu ev. č. 1803. Oproti prvnímu vozu je ve výhodě, že již nemusí podstoupit všechny zkoušky, na druhou stranu jeho výchozí technický stav je horší. Zprovoznění zbývajících vozů má následovat v delším časovém horizontu kvůli nekompletnosti vozů, které byly využívány jako zdroj náhradních dílů. V následujících dnech bude vůz 1801 nasazen na lince 6, kde snad bude schopen vyvrátit svou dosavadní pověst nespolehlivého a zbytečného vozidla.