Lokomotivy řady EU06 dopravce PKP Cargo vyrobené v roce 1962 ve Velké Británii již byly několikrát kandidáty na úplné zrušení. Pro nedostatek jiných lokomotiv vhodných pro vozbu rychlíků a expresních vlaků se však vždy několik kusů vrátilo zpět do služby, naposledy se tak stalo v roce 2007 (viz
V současnosti vozbu rychlíků a expresů zajišťuje dopravce PKP Intercity vlastními elektrickými lokomotivami, které jí byly předány od sesterských firem PKP Cargo nebo PKP Przewozy Regionalne. Stroje řady EU06 však zůstaly v PKP Cargo a v osobní dopravě se již s nimi nesetkáme. Přesto je stále provozních ještě sedm kusů těchto strojů (č. 01, 07, 10, 12, 17, 18 a 20), které byly v prosinci 2009 předány společně s 11 stroji řady EU07 z depa Kraków-Prokocim do depa Czechowice-Dziedzice. Jejich úkolem je především vozba lehčích nákladních vlaků, případně postrková služba na trati do pohraniční přechodové stanice Zwardoń.
Na snímku z 23. března 2010 pořízeném mezi odbočkou Mąkołowiec a stanicí Tychy je zachycen stroj EU06-20 v čele kontejnerového expresu Černjachovsk – Žilina zriaďovacia stanica.
Text a foto Petr Štefek, spolupráce Kajetan Orliński
|