SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Červen 2011

Class 66 u DB Schenker Rail Polska
Lokomotivy typu JT42CWR(M), které jsou známé především pod označením Class 66, jsou v Polsku v provozu již několik let. Téměř výhradním provozovatelem strojů tohoto typu v Polsku byla doposud společnost Freightliner PL (viz Lokomotivy JT42CWRM Freightliner PL již v Polsku), ale ještě v tomto roce by měl největším počtem těchto strojů disponovat dopravce DB Schenker Rail Polska (DBSRP).
První stroj této řady pro DBSRP – č. 66220 – dorazil do Polska již v červnu 2010, aby absolvoval proceduru potřebnou pro schválení řady drážním úřadem UTK. Tento proces byl úspěšně završen až 20. května 2011, kdy byl tento typ lokomotivy pro DBSRP oficiálně schválen. Lokomotiva 66220 se také stala první strojem této řady nasazeným do provozu u DBSRP a stalo se tak 30. května 2011. 15. června pak byly do provozu uvedeny další dva stroje: 66163 a 66248. V závěru června 2011 je v Polsku fyzicky přítomných již devět lokomotiv tohoto typu a další by měly co nevidět dorazit z Velké Británie. Do konce srpna letošního roku by tak mělo být u DBSRP provozováno již 15 strojů JT42CWR.
Uvedené stroje byly vyrobeny lokomotivkou v kanadském Londonu v letech 1999-2000 pro leasingovou společnost Angel Trains. Provozovatelem lokomotiv byl největší britský nákladní dopravce English, Welsh and Scottish Railway (EWS), který od roku 2007 patří do skupiny DB Schenker a od 1. ledna 2009 nese název DB Schenker Rail (UK). V případě zmiňovaných lokomotiv se tak jedná pouze o přesun strojů v rámci jedné skupiny z Velké Británie do Polska. Za zmínku stojí, že většina strojů dorazila do Polska ještě v původním nátěru EWS, ale do provozu jsou nasazovány již výhradně v korporátních barvách DB.
Postupné nasazování strojů tohoto typu u DBSRP s sebou samozřejmě přináší i vyřazování jiných typů lokomotiv. Jedná se především o stroje v parku DBSRP atypické (např. unikátní řady 1822 či T419P) nebo zastaralé (např. elektrické lokomotivy řady 3E/1).
Na snímku pořízeném 18. června 2011 je zachycen stroj 66163 (číslo EVN 92 70 0 066 163-1) v čele uhelného vlaku do elektrárny Dolna Odra při průjezdu stanicí Wrocław Kuźniki.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Orliński
 
 
 
 
22. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3