SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Srpen 2007

Lokomotivy JT42CWRM Freightliner PL již v Polsku
V srpnu tohoto roku byly z dílen NedTrain v nizozemském Tilburgu přepraveny do Polska čtyři lokomotivy typu JT42CWRM. Jedná se o stroje, které byly od kanadského výrobce Electro-Motive Diesel Inc. přepraveny lodí do Evropy v únoru tohoto roku (viz Dodávky lokomotiv typu JT42CWRM pro Freightliner PL). Tyto lokomotivy označené čísly 66001 až 66004 (označení UIC 92 51 365 0 000‑4 až 92 51 365 0 003‑8 PL‑FPL) si od společnosti Angel Trains pronajal dopravce Freightliner PL (FPL). Další tři lokomotivy téže řady pro FPL jsou zatím ještě v Tilburgu, ale zanedlouho také dorazí do Polska.
Poté, co lokomotivy 17. srpna dorazily do Polska, vydaly se - společně s novými vysokostěnými vozy řady Eamnoss vyrobenými společností Greenbrier Europe / Wagony Świdnica pro téhož dopravce - na zkušební okruh do Węglewa u Żmigródu. Tam probíhaly jízdní zkoušky, po jejichž vykonání dopravce získal schválení této řady od polského drážního úřadu Urząd Transportu Kolejowego.
Již na konci srpna se lokomotivy objevily ve své nové domovské stanici Lublin Tatary a od počátku září jsou nasazeny na svou první pravidelnou relaci. Jedná se o přepravy černého uhlí z dolu Bogdanka na východě Polska do největší polské černouhelné elektrárny v Kozienicích, přesněji řečeno mezi přípojovou stanicí Jaszczów na straně dolu a stanicí Świerże Górne na straně elektrárny (délka trasy 119 km). Zajímavostí těchto přeprav je především značná hmotnost vlaků, kdy jedna lokomotiva této řady veze až 47 ložených vozů, tj. 3760 hrubých tun.
Přiložené snímky zachycují lokomotivu 66003, resp. 92 51 365 0 002‑0 PL‑FPL. Na horním snímku z 27. srpna lokomotiva odpočívá ve svém nynějším působišti, stanici Lublin Tatary. Dolní snímek z 31. srpna pak dokumentuje jízdu vyrovnávkového vlaku do Jaszczówa v úseku Lublin - Lublin Tatary.
Text Petr Štefek, foto Marcin Purc
 
 
 
 
3. 8. 2020 © SPŽ 0 Verze 1.3