Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Leden 2013

Zkušební provoz jednotek Stadler Flirt v Estonsku
Estonský státní dopravce Elektriraudtee si u společnosti Stadler Rail objednal dodávku celkem 38 elektrických a motorových jednotek typu Flirt. Celá dodávka se skládá z 12 třívozových a 6 čtyřvozových elektrických jednotek, dále pak z 6 dvouvozových, 8 třívozových a 6 čtyřvozových motorových jednotek.
Elektrické jednotky jsou vybaveny pro provoz na tratích elektrizovaných soustavou 3 kV DC a v obou verzích disponují trvalým výkonem 2000 kW. V případě motorových jednotek se jedná o vůbec první dieselovou modifikaci jednotek Flirt. Podobně jako u jednotek GTW, i v tomto případě byl použit vložený hnací modul (shodný pro všechny tři konfigurace počtu vozů v jednotce), ve kterém se nacházejí dva vznětové motory Cummins QSK23 o jmenovitém výkonu 2 x 671 kW. Elektrická i motorová verze má maximální rychlost 160 km/h (i když estonská infrastruktura zatím neumožňuje překročení rychlosti 120 km/h). Zatímco elektrické jednotky určené pro příměstskou dopravu v okolí Tallinnu mají pouze místa druhé třídy, motorové jednotky disponují také místy v 1. třídě, neboť budou provozovány na delších trasách.
První dvě elektrické a jedna motorové jednotka (vše ve čtyřvozových verzích) byly do domovského depa Pääsküla dodány v závěru roku 2012. 8. ledna zahájila elektrická jednotka č. 1401 zkušební provoz jízdou z Pääsküly do Tallinnu a zpět, o dva dny později pak na shodnou trasu poprvé vyrazila motorová jednotka č. 2404. Poté byl zahájen zkušební provoz - i když stále bez cestujících - na trasách: elektrické jednotky v úseku Pääsküla - Tallinn - Aegviidu a motorová na rameni Pääsküla - Tallinn – Kadrina. Nasazení do provozu s cestujícími je plánováno na konec června 2013.
Snímek zachycuje elektrickou jednotku 1401 v zastávce Rahumaë během první zkušební jízdy 8. ledna 2013. Na snímku je patrné nové trakční vedení, které bylo v tomto úseku vybudováno v loňském roce (viz Modernizace pevných trakčních zařízení na tratích v okolí Tallinnu).
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Henri Pokk
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019