Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Duben 2013

Ukončení pravidelné nákladní dopravy na přechodu Meziměstí - Mieroszów
5. dubna 2013 projel přes hraniční přechod Meziměstí - Mieroszów poslední pravidelný vlak. Stalo se tak na základě dohody mezi dopravci PKP Cargo a ČD Cargo a důvodem pro toto rozhodnutí bylo stále klesající množství zátěže pro již jen jeden pár nákladních vlaků. Jednalo se o pár vlaků Pn 44230/44231 Týniště nad Orlici - Wałbrzych Główny a zpět, který byl v trase Meziměstí - Wałbrzych Główny veden jen v pracovních dnech. Nejčastější náplní těchto vlaků byly vozy s plechy, které byly přepravovány z přístavu Koper do stanice Kąty Wrocławskie pro logistické centrum firmy Schavemaker Poland. Pokud tato zátěž nejela, jednalo se často jen o jeden či dva vozy (nebo dokonce o strojní jízdu, byly-li vozy pouze v jednom směru), často byl vlak zcela odřeknut.
Po zrušení uvedeného páru vlaků byly zásilky přesměrovány, zpravidla na přechod v Lichkově. Jistou zajímavostí je, že např. přepravy kyseliny chlorovodíkové z Brzegu Dolného do Hrabačova byly již před ukončením provozu na tomto přechodu přesměrovány prostřednictvím vlaku Moravia (viz Liniový vlak Moravia zahájil provoz) na přechod Chałupki/Bohumín, tedy na trasu o několik set kilometrů delší. Přechod může být nadále využíván ucelenými vlaky, což by se mělo týkat především zmiňovaných přeprav plechů. Z toho důvodu bude výpravčím obsazena stanice Mieroszów vždy ve středu, i když lze po dohodě s polským provozovatelem dráhy PKP PLK obsadit tuto stanici - a tím umožnit provoz na trati mezi odbočkou Boguszow Gorce Wschód a Meziměstím - i v jiných dnech.
Na snímku pořízeném 13. března 2013 je při odjezdu z Meziměstí zachycen vlak Pn 44230 v čele se strojem ST43-115 PKP Cargo. Jedná se o lokomotivu, která byla na uvedeném vlaku v posledních měsících nasazována nejčastěji.
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Tomáš Ságner
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019