SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Srpen 2013

Testy lokomotivy E4MSU ve Zkušebním centru VUZ Velim
Elektrická lokomotiva E4MSU-001 „Griffin“ zahájila sérii testovacích jízd v květnu 2013 (viz Lokomotiva E4MSU „Griffin“ zahájila zkušební provoz), načež v termínu od 18. do 31. července následoval zkušební provoz na nákladních vlacích dopravce PKP Cargo v oblasti Horního Slezska. V rámci zkoušek u PKP Cargo lokomotiva samostatně vozila vlaky o hmotnostech až 3440 tun brutto (konstruována je pro vozbu vlaků do 3200 tun brutto).
3. srpna pak odjela vlastní silou z výrobního závodu Newag Gliwice do pohraniční přechodové stanice Chałupki, odkud byla 5. srpna odtažena jako nečinná zvláštním vlakem dopravce EŽC do Velimi. Po dvoutýdenních testech ve Zkušebním centru VUZ Velim se pak lokomotiva 19. srpna 2013 vrátila zpět do Polska.
Součástí zkušebního programu ve Velimi bylo především oživení lokomotivy na střídavých trakčních napájecích systémech 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz, neboť tyto systémy nejsou na polských tratích (včetně zkušebního okruhu Żmigród) k dispozici. Po oživení následovala série zkušebních jízd na velkém i malém okruhu a to bez zátěže i se zátěží. Na velkém okruhu byly provedeny také jízdní zkoušky při rychlostech překračujících maximální rychlost lokomotivy, tj. 140 km/h. Zvláštní důraz byl kladen na provoz na napájecí soustavě 25 kV 50 Hz, neboť v plánu je zkušební provoz v Bosně a Hercegovině, kde jsou železniční tratě elektrizovány právě tímto systémem.
Fotografie dokumentují přepravu „Griffina“ z Polska do Velimi: na horním snímku je lokomotiva při strojní jízdě mezi zastávkou Rudyszwałd a stanicí Chałupki dne 3. srpna, o dva dny později pak byla zachycena u České Třebové tažená strojem 121.065 zapůjčeným od dopravce IDS Cargo. Tatáž lokomotiva pak zajišťovala přepravu E4MSU-001 zpět do Polska.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Jiří Štembírek
 
 
 
 
12. 12. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3