7. dubna 2014 byl na trati z Opavy do Jakartovic zastaven pravidelný provoz osobních vlaků (viz
) v režii Českých drah, což byl přímý důsledek ukončení dotování ze strany Moravskoslezského kraje. Tento krok vyvolal velkou vlnu nevole obcí na dané trase, které jsou sdružené v mikroregionu Hvozdnice. Dva měsíce poté došlo mezi nimi a krajem k dohodě o spolufinancování osobních vlaků jezdících aspoň o víkendech, tedy v tzv. turistickém režimu.
V následném výběrovém řízení zvítězila se svou nabídkou společnost Railway Capital. Ta na trati nasazuje motorový vůz 810.623, který zajišťuje tři páry vlaků každý víkendový den od července do konce září (prvním dnem provozu tedy byla sobota 5. července). Tento vůz byl odkoupen ze Slovenska, následně prošel opravou a nalakováním v krnovské firmě Olpas Moravia, kde má nyní i potřebné zázemí. Tamní M131.1454 je prozatím i zálohou pro tento „motorák“. Poslední novinkou je od 19. července zavedení osobních vlaků v trase Krnov - Opava a zpět, které nahradily soupravové jízdy v sobotu ráno tam a v neděli večer zpět.
Vlaky si postupně opět nalézají cestující. Ve většině případů přitom nejde o turisty, nýbrž o místní lidi, kteří uvítali rozšíření dopravní obslužnosti. Můžeme tak doufat, že jejich počet bude jen narůstat a tato trať bude mít opět větší šanci na zachování do budoucna.
Na snímku z 7. července 2014 jsou zachyceny oba dva zmíněné motorové vozy v Jakartovicích při zahajovacích jízdách tzv. Hvozdnického expresu. O den dříve zde byl navíc i „hektor“ 720.039 se dvěma vozy řady 020, což dokumentuje fotografie z návozu všech vozidel z Krnova pořízená 6. července ve Skrochovicích.