Tekuté železo je přepravováno v tzv. „veronikách“ z vysokých pecí společnosti ArcelorMittal Ostrava (AMO) v Ostravě-Kunčicích do vítkovické ocelárny. Tato vozba měla již několikrát namále, neboť od roku 2005 se opakovaly spory o výši cen surového železa. Nejvíce se situace vyostřila v roce 2010, kdy byly dodávky železa od července do listopadu zcela zastaveny (viz
V případě této několikaměsíční odstávky tak ocelárna zpracovávala ocelové bramy dovážené především z Ruska. I po obnovení dodávek z AMO však válcovna odebírala ocel nejen z vítkovické ocelárny, ale dále pokračovaly v menší míře dodávky z Ruska i dalších zdrojů. Ruské zboží se do železáren dostává také po železnici, ale různými směry. Šlo např. o přepravy přes bělorusko-polský přechod Brest/Terespol s překládkou mezi nákladními vozy rozchodů 1520 a 1435 mm. Běžná je i doprava po moři, kdy jsou bramy překládány z lodí do normálněrozchodných vozů v německém Mukranu či polském Świnoujście. Pokud bude válcovna Vítkovice Steel nadále fungovat, což je zatím společností avizováno, bude na podobných dodávkách ocelových bram závislá.
Horní fotografie z 14. února 2015 zachycuje v úseku Nová huť sever – Vítkovice východní nádraží zatím fungující přepravu tekutého železa ve „veronikách“ v čele se strojem zvaným „Železný“, což byla toho dne lokomotiva 729.604 společnosti Vítkovice Doprava. Na dolním snímku pořízeném 6. března 2015 v obvodu Ostrava báňské nádraží VOK je zachycen stroj 771.182 v čele soupravy přepravující bramy v relaci Świnoujście SIA – Ostrava střed (a dále na vítkovickou vlečku), což měly v té době na starosti dopravci CTL Logistics a ČD Cargo.