SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               


Září 2015

Odklonová vozba přes přechod Meziměstí/Mieroszów
Provoz na česko-polské pohraniční trati mezi stanicí Meziměstí a odbočkou Boguszów Gorce Wschód je již od roku 2013 možný standardně pouze po několik hodin týdně, kdy je obsazena stanice Mieroszów. V tomto grafikonu se jedná vždy o úterý od 07:00 do 15:00. Od 1. září 2015 do 12. prosince 2015 je však tato stanice obsazena nepřetržitě a je tedy možný neomezený provoz na přechodu Meziměstí/Mieroszów. Důvodem pro toto dočasné opatření je výluka jednokolejné trati Międzylesie – Odb. Kłodzko Nowe, která znemožňuje průvoz nákladních vlaků přes přechod Międzylesie/Lichkov. V souběhu s tímto omezením je navíc zastaven provoz na přechodu Višňová/Zawidów z důvodu výluky traťové koleje v úseku Frýdlant v Čechách – Višňová v období od 1. srpna 2015 do 27. listopadu 2015.
Od začátku září je tak přes přechod Meziměstí/Mieroszów směřována část zátěže z uzavřených přechodů, přičemž se pravidelně jedná pouze o vlaky předávané mezi dopravci ČD Cargo (ČDC) a PKP Cargo (PKPC). Přestože je přechod otevřen nepřetržitě, jízdy vlaků přes státní hranici se koncentrují do období od 22:00 do 10:00, kdy je z důvodu přítomnosti personálu možná předávka vlaků v pohraniční stanici Meziměstí. Tito dopravci vedou po odklonové trase zrhuba tři páry vlaků denně, jde především o relační vlaky z Polska do ranžíru Česká Třebová a opačně, automobily Škoda v relaci Mladá Boleslav město – Swarzędz, případně některé další relace. Zajímavostí pak byla v noci z 7. na 8. září přeprava motorových jednotek ATR220-023 a 024 z výrobního závodu PESA Bydgoszcz do italské Ancony.
Z polské strany posílá do Meziměstí PKPC stroje pomalu dosluhující řady ST43, které zde byly „doma” i před zastavením pravidelného provozu v dubnu 2013 (viz Ukončení pravidelné nákladní dopravy na přechodu Meziměstí – Mieroszów). ČDC pak na sklonově náročnou trať Týniště nad Orlicí – Meziměstí nasazuje ve dvojicích lokomotivy řady 742, 750 a 753.7.
Do 8. září přechod nevyužili jiní dopravci, jejich vlaky jsou tedy vedeny přes vzdálenější přechody. Nicméně sporadické jízdy jiných firem než ČDC a PKPC jsou přes Meziměstí také naplánovány.
Na horní fotografii z 3. září 2015 vjíždí do stanice Teplice nad Metují odklonový vlak Pn 94722 z České Třebové vedený „batohy“ 742.048 a 742.391. O den později byl na vjezdu do žst. Mieroszów zdokumentován vlak téže relace v čele s lokomotivou ST43-317.
Text Petr Štefek, spolupráce a foto Tomáš Ságner
 
 
 
 
22. 12. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3