Česká společnost EP Cargo (EPC) v letošním roce zvýšila svou aktivitu také jako železniční dopravce, když vozila mj. vlaky s uhelnými kaly (viz
Dovoz uhelných kalů do Elektrárny Opatovice). I když se EPC stalo v září 2015 majoritním vlastníkem firmy Lokotrain (zabývající se především poskytováním trakčních výkonů pro ostatní železniční dopravce), samotné EPC opět vykazuje minimální dopravní výkony. Firma se tak soustředí na spediční činnost, tedy nákup přepravních výkonů u jiných dopravců v ročním objemu kolem 3,5 milionů tun ročně (týká se nejen Česka, ale především Německa a Polska).
V oblasti provozování drážní dopravy na síti SŽDC tak EPC podobně jako v minulosti zajišťuje občasné přepravy, které jsou z hlediska nasazených vozidel poměrně zajímavé. Z poslední doby lze uvést zejména strojní jízdu „čmeláka“ 771.511, který se v noci z 5. na 6. října přesouval z teplárny Malešice do svého nového působiště v elektrárně Opatovice.
Další zajímavý výkon následoval ve dnech 8. až 9. října, kdy dopravce vezl z pohraniční stanice Chałupki ucelený vlak vozů Fa, které jely z dílen EKK Wagon Ostrów Wielkopolski na montážní základnu firmy Strabag Rail v Chabařovicích (připojná žst. Bohosudov). Protože se v tomto případě jednalo o odkup vozů od slovenského vlastníka, z daňových důvodů musel jet vlak z přechodu Chałupki / Bohumín do Bohosudova přes slovenskou stanici Čadca. Zajímavostí této přepravy bylo především nasazení lokomotivy 189.012 DB, což dokládá snímek vlaku pořízený 8. října 2015 při průjezdu stanicí Český Těšín ve směru na Čadcu.