SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Únor 2015

Dovoz uhelných kalů do Elektrárny Opatovice
Elektrárna Opatovice (EOP) byla původně závislá čistě na dodávkách hnědého uhlí z dolů v severozápadních Čechách, ale v posledních letech do ní směřují vlaky s palivem ze zahraničí. Jde o důsledek majetkového propojení společnosti Elektrárny Opatovice (provozující EOP) se společnostmi těžícími uhlí v německém dole Profen a polském dole Silesia v rámci Energetického a průmyslového holdingu (EPH). Tyto stěžejní přepravy má na starosti stále ČD Cargo, a to jak ve směru z Německa (viz Přepravy uhlí z německého dolu Profen do Česka), tak z Polska (viz Přepravy uhlí ve spolupráci dopravců ČD Cargo a Lotos Kolej).
V únoru 2015 pak začaly přepravy doplňkovového paliva, kterým jsou uhelné kaly těžené v kališti dolu Silesia v polských Czechowicích-Dziedzicích. V tomto případě přepravy zajišťuje v Polsku PKP Cargo a v Česku dopravce EP Cargo ze skupiny EPH. EP Cargo (do roku 2014 působící pod názvem EŽC) přitom dosud nebylo na síti SŽDC příliš aktivní, v minulosti se zabývalo spíše jednorázovými akcemi, mezi něž patřila například přeprava polské lokomotivy E4MSU na zkoušky do Česka (viz Testy lokomotivy E4MSU ve Zkušebním centru VUZ Velim).
Pro aktuální přepravy uhelných kalů se používá jedna souprava 29 kontejnerových vozů ložených po trojicích kontejnery InnoFreight. První vlak dorazil k nakládce do Czechowic-Dziedzic 18. února 2015, o dva dny později pak dojel první ložený vlak do EOP. Celkem je naplánováno 10 vlaků, takže s frekvencí dvou vlaků týdně bude celá akce ukončena v závěru března 2015.
Fotografie pořízená 20. února na vlečce EOP zachycuje místní lokomotivu 740.851 při posunu se soupravou kontejnerů InnoFreight, vlevo je lokomotiva ET41-129 PKP Cargo, která na licenci EP Cargo vlak do elektrárny přivezla.
Text Petr Štefek, foto Aleš Martinásek
 
 
 
 
21. 11. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3