SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Září 2017

Rail Polska přestavěla lokomotivu M62 na elektrický pohon
Jedním z nejzajímavějších exponátů veletrhu TRAKO 2017 byla nesporně elektrická lokomotiva 207E, která vznikla přestavbou motorové lokomotivy typu M62. Tuto nezvyklou modernizaci provedla společnost Rail Polska (RP) v dílnách ve Włosienici podle projektu firmy VIS Systems ve spolupráci s polskými dodavateli Medcom, IPS Tabor a Inteko. RP tak navazuje na remotorizace lokomotiv stejného typu, které provádí od roku 2005 (viz Remotorizace lokomotiv M62 Rail Polska pokračují).
Základem pro prototypovou přestavbu označenou 207E-001 byl díl B někdejšího dvoudílného „sergeje“ 2M62-1006, který dojezdil u estonského dopravce Eesti Raudtee (pod označením 1261/1262), který jej již v roce 2005 prodal do Polska. Z této lokomotivy však byly použity jen podvozky a hlavní rám, na němž byla postavena nová skříň, ve které je umístěna elektrická výzbroj pro napájecí soustavu 3 kV DC. Modernizaci podstoupily také podvozky, které jsou vybaveny výkonějšími tlapovými motory stejného typu jako v případě modernizací M62M, čili pocházejí ze starších lokomotiv z USA.
„Nové“ lokomotivě zůstaly i některé základní technické údaje lokomotivy M62, jako je max. rychlost 100 km/h, jen mírně se zvýšila hmotnost ve službě na 120 tun. Trvalý výkon na obvodu kol byl zvýšen na 2400 kW, trvalá tažná síla činí 300 kN. Tyto parametry by měly v rovinatém Polsku postačovat pro vozbu vlaků o hmotnosti kolem 3000 tun.
Ačkoli je lokomotiva nabízena všem potenciálním zákazníkům, zatím je v plánu přestavba 20 kusů přímo pro vlastní potřebu RP. Tento dopravce jimi nahradí především lokomotivy řady 183 firem Bulk Transshipment Slovakia a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, které provozuje v počtu 8 kusů.
Na snímku pořízeném 27. září 2017 na výstavních kolejích veletrhu TRAKO Gdańsk se představuje prototypový stroj 207E-001. Vystavený kus je již výrobně zcela dokončen a po vystavení na veletrhu zahájí zkušební jízdy potřebné pro získání schválení typu.
Text a foto Petr Štefek
 
 
 
 
25. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3