SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Duben 2020

Freightliner PL odvezl rekordně těžký vlak
Polský dopravce Freightliner PL (FPL) se od začátku své existence zaměřuje na vozbu velmi těžkých vlaků pomocí motorových lokomotiv typu JT42CWR (známější pod označením Class 66), které FPL provozuje od roku 2007 (viz Lokomotivy JT42CWRM Freightliner PL již v Polsku). Už v počátcích provozu firma vozila pravidelně uhelné vlaky sestavené z 57 vozů o celkové hrubé hmotnosti 4788 tun po Uhelné magistrále v úseku Kalety – Bydgoszcz Emilianowo (308 km).
V závěru dubna 2020 však FPL překonal i tyto hodnoty. 27. dubna 2020 bylo ve stanici Krzyżanowice u českých hranic naloženo štěrkem celkem 64 vozů řady Eanos (typ E06B), které byly ve dvou částech přepraveny do stanice Tarnowskie Góry. Po spojení obou částí soupravy se pak následujícího dne ráno kompletní vlak 64 vozů v čele se strojem 66606 vydala na cestu do cílové stanice Łódź Olechów. Parametry soupravy jsou vskutku impozantní, neboť hrubá hmotnost činila 5167 tun, hmotnost nákladu byla 4020 tun, délka soupravy (bez lokomotivy) pak byla 723,2 metrů. Po odečtení delšího pobytu ve stanici Zduńska Wola Południowa lze konstatovat, že průměrná rychlost vlaku na tomto 186 km dlouhém úseku činila 38,8 km/h.
K výše uvedenému je třeba dodat, že vozy jsou vybaveny standardní šroubovkou a v tomto ohledu se jedná rozhodně o polský rekord. Navíc nešlo o nějaký zkušební vlak, nýbrž o běžný provoz, byť s mimořádnými parametry.
Na snímku z 28. dubna 2020 je uvedený vlak TMS 414003/2 Tarnowskie Góry - Łódź Olechów zachycen před stanicí Zduńska Wola Karsznice Południowe.
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Jarosław Stawarz
 
 
 
 
21. 4. 2021 © SPŽ 0 Verze 1.3