S příchodem nového grafikonu v prosinci 2020 zahájilo provoz nové nákladní spojení, které pětkrát týdně (v případě vyššího objemu zátěže i častěji) propojilo seřaďovací nádraží Žilina-Teplička a Halle (Saale) Gbf. Jak již výchozí body vlaku napovídají, jedná se o vlaky, které vozí jednotlivé zásilky a skupiny vozů. Vlaky nejsou vedeny přímou trasou přes Horní Lideč, ale přes Čadcu a Ostravu hlavní nádraží, kde odstavují či dobírají zátěž z Ostravska. V těchto nových spojích se objevují rovněž kontejnery DB Megabox s pneumatikami z Púchova, které původně jezdily ucelenými vlaky (viz
Přímé vlaky „Continental“ už z Púchova do Hannoveru nejezdí).
Neobvyklé je na tomto novém spojení to, že k výměně lokomotiv nedochází v pohraničních přechodových stanicích, ale ve stanici Ostrava hlavní nádraží (zpravidla v obvodu Ostrava pravé nádraží), kde se také mění dopravce. Na Slovensku totiž vlak veze Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC), ze státní hranice do Ostravy Lokorail, dále pak po Děčín st. hr. DB Cargo Czechia (DBCCZ) a na německém území DB Cargo. Mezi Žilinou a Ostravou vozbu zajišťují slovenské lokomotivy řady 131, mezi Ostravou a Halle pak obvykle stroje řady 193 (případně 189) DB Cargo.
Na snímku pořízeném 15. ledna 2021 v Ostravě pravém nádraží se představuje lokomotiva 193 393 DB, která v čele Slovakia-shuttlu nahradila „dvojičku“ 131.021+022 ZSSKC. Do vlaku již byla přivěšena zátěž z Polska, kterou dovezl vedle stojící stroj T448p-034 DBCCZ. Jednalo se přitom o první traťový výkon jedné ze dvou lokomotiv řady T448p, které DBCCZ zakoupilo v roce 2020 (viz
Další lokomotivy T448p prodány z Polska do Česka).