Leden 2004

Zkoušky motorového vozu RA-Č, resp. 731.35
Prototyp dvoudílného motorového vozu ČD, který pod typovým označením RA-Č resp. 731.35 vyrobil závod Metrovagonmaš v ruském Mytišči, je spíše znám pod poněkud hanlivými přezdívkami „Baba Jaga“, „Marfuša“ nebo „Dlabaný ingot“. Na území ČR se vůz nachází již od 6. září 2003, kdy byl přepraven do DKV Brno (viz Motorová jednotka RA-1 již v Česku) a uzamčen nejprve v depu v Maloměřicích, později v horním depu PJ Horní Heršpice. Ač se hodně spekulovalo o jeho prezentaci na 45. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, tak k vystavení nedošlo.
V neděli 7. prosince byl vůz pod rouškou tmy převezen do Cerhenic a od druhého prosincového týdne byl podroben typovým zkouškám na tamním Železničním zkušebním okruhu. Zkoušky prováděl VÚŽ Praha. V letošním roce zkoušky pokračují jízdně-technickými zkouškami podle vyhlášky UIC 518 na tratích SŽDC a to na obou úklonech kolejnic (jak na starém 1:20, tak i novém 1:40). Pro najetí předepsaných přímých a obloukovitých úseků vyrazil motorový vůz 15. ledna 2004 z Velimi do Lysé nad Labem, kde se toho dne měřilo mezi žst. Lysá nad Labem a žst. Dřísy. Poté byla jednotka přepravena do Golčova Jeníkova a zkoušky dále pokračovaly velkou okružní jízdou po tratích č. 230, 250 a 260 (Golčův Jeníkov - Brno – Česká Třebová) a ukončeny budou měřením úseků na tratích č. 010 a 011 26. ledna, kdy se jednotka vrátí k dokončení typových zkoušek na ŽZO do Cerhenic.
Na horní fotografii pořízené 17. prosince 2003 se uvedený motorový vůz představuje při zkouškách na malém okruhu v Cerhenicích. Na druhém snímku ze dne 17. 1. 2004 je zachycen stejný vůz při zkouškách v okolí Křižanova.

Text a foto Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2018