Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Leden 2005

Jednotka typu RA 731.35 ve zkušebním provozu s cestujícími
Ve středu 5. ledna 2005 vydal Drážní úřad (DÚ) povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími pro prototyp dvoudílné motorové jednotky typu RA 731.35, vyrobené ruskou firmou Metrovagonmaš v Mytišči v roce 2003. Jednotka absolvovala v závěru roku 2003 a v 1. pololetí roku 2004 typové a jízdně-technické zkoušky dle vyhlášky UIC 518 (viz Zkoušky motorového vozu RA-Č, resp. 731.35). Po jejich ukončení byla odstavena v areálu ZŽO v Cerhenicích až do června loňského roku, kdy byla vrácena do DKV Brno a čekala na svůj další osud odstavená v horní hale PJ Horní Heršpice. Zároveň s povolením ke zkušebnímu provozu s cestujícími byla DÚ jednotce přidělena řada 835, přičemž každý díl má vlastní inventární číslo. Do zkušebního provozu tak bude zařazena jako dvojice motorových vozů 835.001 a 835.201.
Jednotka je v současnosti v majetku firmy Elektromechanika Úvaly a České dráhy ji po období zkušebního provozu vedou v evidenci jako najaté vozidlo. Během zkušebního provozu, který bude v režii DKV Brno probíhat na tratích jižní Moravy a kraje Vysočina, musí jednotka najezdit celkem 100 000 km. Cestující se tak budou moci setkat s touto jednotkou na vlacích regionální osobní dopravy na tratích Brno hl. n. - Jihlava, Střelice - Hrušovany nad Jevišovkou, Moravské Bránice - Oslavany a v neděli také na trati Brno hl. n. - Veselí nad Moravou.
Přípravné práce na nasazení jednotky do zkušebního provozu proběhly na přelomu ledna a února. Obsahovaly mj. aktualizaci software řídícího systému Lokel Intelo, načtení dat a oživení vnitřního a vnějšího informačního systému (maticové transparenty BUSE Blansko), prověření vlakového zabezpečovače LS 90, doplnění orientačních piktogramů do interiéru a na skříň jednotky, generální úklid interiéru, a samozřejmě také návštěvu myčky. Koncem ledna proběhla zkušební jízda na trati do Vranovic a ve čtvrtek 3. února pak jednotka 835.001 + 835.201 vykonala technicko-bezpečnostní zkoušku v úseku Brno-Horní Heršpice – Břeclav os. n. a zpět jako vlaky Lv 74405 a Lv 74406. V úterý 8. února dopoledne ve stanici Brno hl. n. proběhlo seznámení vlakových čet a tentýž den odpoledne zácvik stojvedoucích v obvodu stanice Brno jih. Následující den, ve středu 9. února jednotka vyjela na trať z Brna-Horních Heršpic do Jihlavy a zpět za účelem zácviku strojvedoucích. Zkušební provoz s cestujícími bude zahájen v pondělí 14. února 2005 kdy vyjede na vlaku Os 4462 z Brna hl. n. do Bohutic.
Na fotografii z 19. ledna 2004 je tato prototypová jednotka zachycena během typových a jízdně-technických zkoušek před odbočkou Brno-Židenice.
Text Jan Palán, foto Petr Nohel
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019