Leden
Únor


 

2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Září 2006

ČMKS dokončuje výrobu lokomotivy 709.702 MUS
V jihlavském závodě ČMKS-Lokomotivy (bývalá JLS Jihlava) je v současnosti dokončována lokomotiva 709.702, kterou si objednala pro obsluhu svých vleček Mostecká uhelná společnost (MUS). Kromě toho, že je lokomotiva druhým strojem řady 709.7, je i v pořadí druhou samostatnou novostavbou v historii ČMKS a třetím typem lokomotivy z rodiny „Effishunter“.
Zatímco stroj 709.701 byl vyroben jako neadresný prototyp ve spolupráci s ČKD-DS (dodavatel rámu a části trakční výzbroje), 709.702 je pojata jako úplně nová dvounápravová lokomotiva, vycházející svojí koncepcí z prototypu 709.401 (viz Prototypová lokomotiva 709.401 „Effishunter“) a „srbských“ lokomotiv řady 621-1.
Lokomotiva kapotového provedení s věžovou kabinou strojvedoucího umístěnou blíže zadnímu konci lokomotivy a s elektrickým AC/DC přenosem výkonu je určena především pro těžší posun v průmyslu (hmotnost 22 t na nápravu). Pohon lokomotivy zajišťuje spalovací motor Caterpillar C 15 ACERT o jmenovitém výkonu 403 kW ve spojení s trakčním alternátorem Siemens 1FC2 401‑4 BO 25. Usměrněným proudem jsou napájeny dva trakční motory TE 019 A05, uložené na nápravách pomocí valivých tlapových ložisek. Řízení pohonu a všech podsystémů lokomotivy je zajištěno řídícím systém Unitrack firmy Unicontrols. Z důvodu snížení hlučnosti hnací jednotky jsou bočnice motorové kapoty bez otvorů a sání a výfuk chládícího vzduchu je proveden střechou kapoty, která je proti nepříznivým přírodním podmínkám navíc opatřena ochranným tropikem. 709.702 je také vybavena vícečlenným řízením, dálkovým ovládáním a na čelní kapotě kamerou pro usnadnění najíždění na soupravy.
V září 2006 byla 709.702 vystavena na berlínském dopravním veletrhu Innotrans. Těsně před odjezdem na tento veletrh je 11. 9. 2006 zachycena při posunu v areálu ČMKS.
Text a foto Daniel Brabenec
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2018