V květnu roku 2008 byla do CZ LOKO v České Třebové přistavena lokomotiva 150.009 k provedení hlavní opravy (EH). V rámci této periodické opravy bude lokomotiva rekonstruována na řadu 150.2 (viz
) a s novým označením 150.209 bude její maximální rychlost zvýšena na 140 km/h.
Vlivem pokračujících rekonstrukcí lokomotiv řady 363 na řadu 362 se snížil stav stejnosměrných lokomotiv řady 162 s maximální rychlostí 140 km/h na 17 strojů, přičemž se ještě během tohoto roku jejich stav sníží na pouhých 16 (viz
Poslední lokomotiva řady 163.2?). Nedostatek stejnosměrných elektrických lokomotiv s maximální rychlostí alespoň 140 km/h se kompenzuje navýšením počtu strojů lokomotivní řady 150.2. Pro rekonstrukce, které budou realizovány ještě během tohoto roku, byly vybrány další dvě lokomotivy řady 150, inventárních čísel 010 a 013. Zatímco 150.013 (budoucí 150.213) je od června 2008 v DPOV-PSO Přerov, kde podstupuje vyvazovací opravu (EVY), druhá jmenovaná byla nahrazena lokomotivou 150.002, která vykolejila při posunu v depu, a proto dostala přednost. Koncem července 2008 byla „dvojka dvojka“, tedy lokomotiva 150.002 (budoucí 150.202), odeslána do DPOV-PSO Přerov k provedení periodické opravy stupně EVY. Počet rekonstruovaných lokomotiv řady 150.2 v provozní jednotce Praha Vršovice se ještě letos navýší na sedm strojů inv. č. 202, 209, 213, 215, 221, 224 a 225.
Snímek pořízený 9. února 2008 zachytil v pražském uzlu za stanicí Praha Běchovice lokomotivu 150.013 (budoucí 150.213) v čele mezinárodního vlaku EuroCity, jako náhradu za stroj řady 151.