Moderní lokomotivy Bombardier TRAXX se stále více zabydlují v Polsku. Stroje TRAXX F140 MS již v Polsku dříve provozovali dopravci PKP Cargo (viz
Lokomotivy TRAXX F140 MS v provozu u PKP Cargo) a ITL Polska, 13. listopadu pak dopravce Lotos Kolej převzal do pětiletého pronájmu lokomotivu E 186.147-5 téhož typu. Lotos Kolej již přitom dříve uzavřel s firmou Bombardier Transportation smlouvu na dodávku 6 motorových lokomotiv TRAXX F140 DE, které se mají v Polsku objevit v roce 2011. 20. listopadu pak dopravce Pol-Miedź Trans uzavřel kontrakt na nákup dvou lokomotiv typu F140 MS.
K těmto společnostem se pak v závěru listopadu přidal provozovatel osobní dopravy PKP Przewozy Regionalne (PR), který převzal do nájmu první lokomotivu TRAXX F140 MS, která - stejně jako v případě stroje Lotosu – pochází od leasingové společnosti Railpool (viz
První lokomotivy v parku Railpoolu). Celkem by do PR mělo přijít 10 kusů těchto strojů, které by měly nahradit starší elektrické lokomotivy EU07 a ET22 pronajímané od PKP Cargo. První lokomotiva E 186.143-4 je zatím denně s výjimkou soboty nasazena na pár vlaků interREGIO „Brda“ Bydgoszcz – Warszawa a zpět, v sobotu pak jezdí na osobních vlacích v trase Toruń – Poznań – Bydgoszcz – Poznań – Toruń. Na lokomotivě se také představilo nové logo PR, jehož uvedení souvisí s vyčleněním PR ze skupiny PKP a s připravovanou změnou názvu společnosti na Przewozy Regionalne (tj. již bez PKP na začátku názvu).
Snímek z 27. listopadu 2009 zachycuje lokomotivu E 186.143-4 u zastávky Warszawa Ursus Północny v čele vlaku IR 51132 „Brda“ Bydgoszcz Główna - Warszawa Wschodnia.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Orliński
|