V rámci začlenění společností skupiny PCC Rail do holdingu Deutsche Bahn (DB) došlo v průběhu podzimu 2010 ke změnám názvů jednotlivých polských firem náležejících nově pod německého logistického obra. Samotná společnost PCC Rail se tak nově jmenuje DB Schenker Rail Polska, někdejší dopravce PTKiGK Rybnik pak v rychlém sledu změnil nejdříve název na PCC Rail Rybnik (viz
Nové barvy lokomotiv PCC Rail Rybnik) a poté na dnešní DB Schenker Rail Rybnik.
Ruku v ruce se změnami názvů jde i postupný přechod na korporátní design DB, jehož nejviditelnějším projevem je barevný vzhled lokomotiv. Vůbec prvním polským strojem v barvách DB se v září 2009 stala lokomotiva 060DA-937 rumunského původu. Pro české fanoušky je však mnohem zajímavější druhý stroj v pořadí, kterým je „čmelák“ S-251 (ČKD 12673/1983). Oba stroje získaly nový nátěr v rámci revizní opravy, dalším v pořadí se pak v samém závěru roku 2009 stal stroj S-268 (ČKD 13608/1983), tedy opět „čmelák“. Logem DB se tak mohou pyšnit stroje, které bylo možné považovat za jeden ze symbolů lokomotivního parku Sovětského svazu a jeho satelitů. A již brzy se k nim přidají lokomotivy řady T448p (v Česku řada 740), tedy další stroje z produkce pražské lokomotivky ČKD.
Snímek pořízený 17. prosince 2009 v kolejišti dolu Borynia zachycuje nový vzhled stroje S-251 (nové označení 92 51 3 620 024-1) dopravce DB Schenker Rail Rybnik.
Text Petr Štefek, foto Adrian Krzemień
|