V roce 2005 zakoupil dopravce PTKiGK Rybnik (nynější DB Schenker rail Rybnik) lokomotivu 1822.005 pocházející od rakouských drah ÖBB (viz
Lokomotiva č. 005 bohužel v Polsku jezdila jen tři roky, neboť je od 16. září 2008 odstavena jako neprovozní. Její oprava by byla velmi nákladná, takže o jejím zprovoznění se zatím neuvažuje a na svůj další osud čeká v dílnách DB Schenker Rail Tabor v Rybniku.
Lépe je na tom druhý stroj č. 002, který je stále nasazován v provozu. Protože v rámci rozdělení výkonů v rámci skupiny PCC Rail (dnes DB Schenker Rail Polska) přišel dopravce z Rybnika o dálkové výkony, byla tato lokomotiva nasazována od roku 2008 většinou jen na kratších výkonech v okolí Rybnika. Situace se změnila v dubnu 2010, kdy byl uvedený stroj pronajat mateřské společnosti DB Schenker Rail Polska a opět je možné se s ním setkat i na dlouhých vozebních ramenech.
Fotografie pořízená 30. června 2010 před stanicí Konin zachycuje lokomotivu 1822-002 (nové označení 3 260 002) v čele uceleného vlaku vápenné moučky z vápenky v Małogoszczi pro odsíření elektrárny Pątnów.
Text Petr Štefek, foto Andrej Ivanič
|