V březnu 2014 zahájila italská společnost Stante Logistics provoz intermodální linky, která zajišťuje přepravu výměnných nástaveb mezi terminály Interporto Sud Europa Maddaloni-Marcianise poblíž Neapole a Euroterminal v polském Sławkówě. Náplní těchto vlaků je zejména přeprava autodílů mezi závody společnosti Fiat v Itálii a Polsku. V Itálii byl vozbou těchto vlaků pověřen dopravce Rail One, rakouský a český úsek zajišťovala společnost LTE Logistik- und Transport, resp. LTE Logistik a Transport Czechia, nejkratší úsek mezi Petrovicemi u Karviné a Sławkówem pak měla na starosti firma Rail Polska.
K zásadní změně ve vozbě těchto vlaků došlo od konce ledna 2015, neboť s výjimkou italského úseku byly kompletně vyměněni zúčastnění dopravci. V Rakousku a Česku nyní vlak veze rakouská společnost Rail Cargo Austria (RCA). Ta se tak vrací ke kořenům svého provozu na českém území, neboť právě v intermodální dopravě dopravce na kolejích SŽDC začínal (viz
Vlaky Rail Cargo Austria v Česku). Polskou část přepravy pak nově zajišťuje PKP Cargo.
Horní fotografie zachycuje tranzit tohoto vlaku přes Česko ještě v rukách LTE, konkrétně jde o vlak jedoucí 1. listopadu 2014 úsekem Bzenec přívoz - Rohatec směrem do Itálie v jehož čele se nachází stroj 1216.910 LTE. Na dolním snímku pořízeném 31. ledna 2015 ve stanici Ostrava hlavní nádraží je první vlak relace Sławków Euroterminal – Maddaloni Marcianise v režii RCA. Vlak vedený strojem 1216.240 ÖBB Produktion veze 28 výměnných nástaveb naložených na 14 kloubových vozech Sffggmmrrss40 AAE Cargo.
Text a dolní foto Petr Štefek, horní foto Petr Nohel
|