SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Únor 2020

Pokračující zkoušky komunikace lokomotiv ČD Cargo
V návaznosti na probíhající dodávky v současnosti již jen rekonstruovaných lokomotiv pro ČD Cargo z dříve uzavřených kontraktů s firmou CZ LOKO pokračuje i ladění vzájemné komunikace řídicích systémů vybraných řad lokomotiv dle zadání objednatele (viz Zkoušky komunikace nových dieselových lokomotiv ČD Cargo). Požadována je vzájemná komunikace a přenos diagnostických dat ve vícečlenném řízení jak u stejných řad lokomotiv, tak v jejich vzájemné kombinaci.
Zpočátku probíhaly zkoušky pouze mezi lokomotivami již z výroby vybavenými řídicím systémem společnosti MSV elektronika (řady 742.71, 744.1, 753.6). ČD Cargo pak používalo na vozbu vlaků v okolí železniční stanice Nymburk po určitou dobu do vícečlenného řízení spojené lokomotivy 753.615 a 742.711. V Jihlavě se poté během zimních měsíců několikrát sešly při testování v různé kombinaci lokomotivy 742.711, 744.110, 744.111, 744.112 a 753.615, které následně vyjížděly na zkušební jízdy na blízkou vlečku do Pávova nebo na trať do Havlíčkova Brodu a Žďáru nad Sázavou. Počátkem února se do ladění komunikace zapojil i remotorizovaný „brejlovec“ 753.756, osazený elektronickým regulátorem RV07 firmy NES Nová Dubnica a komunikačním rozhraním do Národní vlakové linky (týká se všech lokomotiv řady 753.7 ČD Cargo). Od 5. do 12. února 2020 asistovaly této činnosti stroje 742.711 a 744.111. 18. 2. 2020 pak došlo v dalším kroku k vzájemnému kabelovému propojení pěti lokomotiv a po dopoledním odladění v jihlavském závodě CZ LOKO vyrazil na trať do Havlíčkova Brodu lokomotivní vlak složený z nově dokončené 742.712 a již provozovaných 753.615, 742.711, 753.756 a 744.110. Při všech zkušebních jízdách na tratích Správy železnic byla vždy činná maximálně dvě hnací vozidla, jak je dáno českou legislativou, ostatní však mezi sebou vzájemně datově komunikovala. V současnoti ještě v Jihlavě probíhá ze strany MSV elektronika dolaďování systému na strojích 753.615 a 753.756.
Krátce před odjezdem na trať jsou zachyceny 18. února 2020 uvedené lokomotivy v čele s 744.110 po sestavení lokomotivního vlaku u brány jihlavského závodu CZ LOKO. Do Havlíčkova Brodu pak byla vedoucím strojem 742.712.
Text a foto Daniel Brabenec
 
 
 
 
28. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3