Již mezi stálice provozu na „Ferdinandce“ patří vlaky, které přepravují výměnné nástavby mezi terminály Interporto Sud Europa Maddaloni-Marcianise a Euroterminal Sławków. Tyto přepravy zahájil v březnu 2014 na českém území dopravce LTE Logistik a Transport Czechia, pak jej na rok nahradilo Rail Cargo Austria (viz
Rail Cargo Austria převzalo tranzit výměnných nástaveb Stante Logistics). Ovšem v roce 2016 už zase tyto vlaky pro italskou společnost Stante Logistics opět začalo vozit LTE (viz
Intermodální přetahovaná mezi LTE a RCG), v lednu 2020 ji pak vystřídalo Rail Cargo Carrier – Czech Republic.
Během těchto let došlo také k dalším změnám, především se jedná o postupnou náhradu výměnných nástaveb 45stopými kontejnery, výjimečně se v soupravách začaly objevovat dokonce kryté vozy řady H. Vlaky též nejezdí pouze do terminálu Interporto Sud Europa poblíž Neapole, ale částečně také do severoitalského terminálu Torino Orbassano, výjimečně rovněž do stanice Fossacesia-Torino di Sangro.
K další změně dochází od 1. ledna 2022, kdy se dopravcem v Česku ale i v Rakousku (tj. v úseku Petrovice u Karviné – Tarvisio Boscoverde) stala firma DB Cargo Czechia (DBCCZ), ke změně dopravce došlo i v Polsku (DB Cargo Polska místo Rail Cargo Carrier – Poland), v Itálii tyto vlaky stále vozí Compagnia Ferroviaria Italiana. K přepřahu dochází pouze v Tarvisiu, odsud až do polské stanice Sosnowiec Maczki (kam je napojena neelektrizovaná trať do Euroterminalu) jsou vlaky vedeny Vectrony DB Cargo, na sklonově náročných tratích v Rakousku (např. Semmering) pak s přípřeží, v případě potřeby i postrkem.
Na snímku pořízeném 1. ledna 2022 v Ostravě pravém nádraží je zachycen první vlak Stante v rukách DBCCZ. Jde o vlak Nex 53267 Sławków Euroterminal – Torino Orbassano, který ze Sosnowce do Ostravy dovezl stroj 193 361 (na snímku jako druhý). V Ostravě se do čela vlaku postavila lokomotiva 193 363, která v Rakousku sloužila jako přípřežní po spojení kabelem s 193 361.