Stroje řady 741.7 stavební společnosti CLF
|
|
Italská stavební skupina CLF si pořizuje v rámci modernizace parku hnacích drážních vozidel také rekonstruované lokomotivy řady 741.7 výrobce CZ LOKO. Smlouva na dodávku až 10 těchto lokomotiv byla podepsána na jaře roku 2021 a na konci září 2021 byly do Itálie odvezeny první dvě lokomotivy 741.749 a 741.750 (viz
Lokomotivy řady 741.7 pro italskou společnost CLF). Ty byly zkompletovány v závodě CZ LOKO v České Třebové a výrobce dodal i vhodná vozidla na rekonstrukci. Pro zbývajících až 8 opčních lokomotiv si firma CLF stanovila, že provede demontáž vlastních strojů řady 740 v Itálii a do Česka dodá jen holé rámy, podvozky a nádrže. První celky byly takto do České Třebové dovezeny kamionovou dopravou v průběhu roku 2022 a ve zdejším závodě CZ LOKO začala i jejich následná kompletace.
Na konci března 2023 byly dodány do Itálie první dvě z opčních lokomotiv, označené 741.756 a 741.757. V průběhu dubna 2023 je dokončována další v pořadí 741.760, protože čísla 741.758 a 741.759 obdržely mezitím jiné italské stroje (viz
První lokomotiva řady 741.7 pro italského dopravce Lotras). Zbývající lokomotivy pro CLF na 741.760 číselně navážou, přičemž poslední smluvní stroje by měly být vyexpedovány v roce 2024.
Stavební společnost Costruzioni Linee Ferroviarie (CLF) se sídlem ve městě Bologna se orientuje především na výstavbu a rekonstrukce drážní infrastruktury. V roce 1999 do ní majetkově vstoupil nizozemský Strukton Rail, který se následně v roce 2013 stal většinovým vlastníkem a CLF byla zařazena do holdingu Strukton. Kromě samotné mateřské společnosti CLF se na stavební práce na železnici orientuje i jedna z jejích dceřiných společností UNIFERR z Alexandrie, která dříve nakoupila také několik českých lokomotiv řady 740. Proto CLF nově pořízené stroje řady 741.7 rozděluje do obou těchto společností. Zatímco dosud dodané stroje mají na kabině a čelech představků loga CLF, počínaje 741.760 se místo nich objevuje nápis UNIFERR. Navíc byl na všechny opční stroje doplněn žlutý proužek na čela kapot.
Na snímku z 18. 4. 2023 je zachycena lokomotiva 741.760 při posunu v obvodu železniční stanice Česká Třebová po návratu ze zkušební jízdy do Svitav.