SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               


Červenec 2025

Dopravce Retrack ukončil činnost ve Slovenské a České republice
Během července 2025 se zcela zastavil provoz dopravce Retrack Slovakia a jeho české dcery Retrack Czech. Jde o důsledek předchozího zahájení insolvenčního řízení s oběma společnostmi. Zejména Retrack Slovakia (do roku 2020 Carbo Rail) byl už zavedený dopravce a český Retrack patřil v poslední době do první desítky nejvýznamnějších dopravců podle přepravního výkonu. Zřejmě posledním výkonem firmy na území obou států byla 20. července 2025 vyrovnávka po strusce z Prahy-Radotína do Horního Dvořiště, poté ještě návrat lokomotivy z uvedeného vlaku přes Děčín do Německa. Situace se nedotkla dalších dopravců ze skupiny VTG, kteří pod názvem Retrack dále operují např. v Maďarsku a Německu.
Uvedená situace má vliv také na hnací vozidla používaná Retrackem, která náhle ztratila využití. Jde především o moderní elektrické lokomotivy řad 189 a 193, které byly vráceny poolu Beacon Rail Capital Europe (BRCE, někdejší Dispolok - viz Lokomotivy Beacon Rail postupně modrají), jen během roku 2025 se z těchto řad v Retracku protočily stroje 189 150, 189 151, 189 152, 189 156, 189 157, 193 618, 193 619, 193 628, 193 630, 193 632, 193 633, 193 634, 193 638 a 193 795, ze stejné stáje byla i motorová lokomotiva 223 008. Na konci července 2025 byly v Kysaku odstaveny šestinápravové stroje (182.053, 182.096, 771.511), na nového provozovatele čekala v Bratislavě i 210.051 a stejný stav se týkal i širokorozchodných lokomotiv TEM2-110 a TEM2-266 v Čierne nad Tisou, které Retrack používal hlavně v původně slibně se rozvíjejícím byznysu s ukrajinským obilím. Velká část motorových lokomotiv řad 740/742 a střídavých elektrických řady 240 zůstává v provozu u firmy Retrack Hungaria.
I lokomotivy 193 632 a 193 795 BRCE, které byly pronajaty firmě Rail Services Slovakia (vlastník 40% podílu v Retracku Slovakia) a jejím prostřednictvím byly nasazovány v čele vlaků Retrack Slovakia a Retrack Czech, byly odvezeny do Německa, kde čekají na nového nájemce. Obě lokomotivy jsou zachyceny na snímku z 31. července 2025 při odjezdu ze stanice Großhesselohe Isartalbahnhof, kde byly odstaveny několik dní.
Text a foto Petr Štefek
 
 
 
 
9. 11. 2025 © SPŽ 0 Verze 1.3