Prototyp vozu typu 25 Tr byl představen odborné veřejnosti 15. 7. 2004 a ještě před nasazením do provozu v severočeské metropoli jezdil pod dočasným ev. č. 996 v Plzni na lince číslo 16. To dokládá horní snímek z 27. 9. 2004 pořízený na Americké třídě u zastávky Nádraží.
Po dodání Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem (DPMÚL) a splnění všech zkoušek bez cestujících se i zde rozhodli prověřit schopnosti nového vozidla na pravidelných spojích v ulicích města. O důkladném vyzkoušení nelze pochybovat, neboť linky MHD jsou vedeny kopcovitým terénem. Všechny předchozí vozy v současné době provozované DPMÚL, který má ve svém parku téměř výhradně kloubová vozidla (to znamená typy 15 Tr, 15 TrM a 22 Tr), mají poháněny dvě nápravy oproti typu 25 Tr, který má hnací nápravu jen zadní.
Do 6. 12. 2004 byl trolejbus ŠKODA 25 Tr IRISBUS v Ústí nad Labem provozován s evidenčním číslem 604. Na dolním snímku z 25. 11. 2004 je zachycen v zastávce Divadlo. Po dokončení zkoušek byl vůz vrácen zpět do výrobního závodu k úpravám dle požadavků zákazníka. Na leden a únor 2005 jsou naplánovány jeho zkoušky v Českých Budějovicích a dalších městech.
Text a foto Jan Kubeš, spolupráce Petr Nohel
|