Počátkem září 2005 byla v ČMKS - JLS Jihlava dokončena lokomotiva 797.818, vzniklá rekonstrukcí původní lokomotivy řady 702. Jejím majitelem se stane Dopravní podnik hl. m. Prahy - divize Metro. Po předání zákazníkovi doplní stav lokomotiv řady 797.8 pražského metra na celkových 17, neboť stroj 797.803 byl mezitím prodán do Maďarska, kde slouží pro potřeby údržby tratí budapešťského metra (viz
Lokomotiva 797.803 prodána budapešťskému metru).
Lokomotiva 797.818, ač vychází z předchozích lokomotiv této řady, je v několika celcích odlišná. Hned na první pohled upoutá netradiční vzhled kapot, které jsou po stranách zkosené směrem k nárazníkům. Mezi další odlišnosti patří zástavba spalovací motoru Caterpillar C-9, který nahradil do té doby používané motory Liaz M 1.2C M 640 SE. Spalovací motor o výkonu 250 kW pohání trakční alternátor Siemens 1FC2 284, z kterého je po usměrnění napájen trakční motor TE 005, uložený v zadním představku lokomotivy. Elektrický výkon lokomotivy je 210 kVA. Z trakčního motoru jsou pomocí kardanových hřídelí a nápravových převodovek poháněny obě nápravy vozidla. Stejně jako stroj 797.817 je vybavena i klimatizací stanoviště strojvedoucího a dálkovým ovládáním. U provozovatele je označena interním označením T 18.
Na fotografii ze dne 29. 8. 2005 se představuje dokončovaná lokomotiva již po provedeném nátěru a s novým označením v areálu JLS Jihlava.
Text Daniel Brabenec, foto Vlastimil Budař
|