V závěru srpna byla dokončena a předána zákazníkovi v pořadí již sedmá lokomotiva řady 797.7 z produkce holdingu ČMKS. Stejně jako všechny předchozí lokomotivy řady 797.7 byl i stroj 797.707 vyroben v JLS Jihlava pro Elektrizaci železnic, tentokrát však pro její slovenskou dceřinou společnost Elektrizácia železníc Kysak. Také proto je na rozdíl od svých předchůdců opatřen zeleným nátěrem místo modrého. Dalším viditelným rozdílem je tvar kapot, poprvé použitý u lokomotivy 797.818 pro pražské metro (viz
V ČMKS - JLS Jihlava dokončena výroba lokomotivy 797.818
).
Stejně jako ostatní stroje této řady vznikla 797.707 rekonstrukcí lokomotivy původní řady 702 (případně 701) s dosazením nové kabiny, kapot a pohonné jednotky. Zároveň byl změněn přenos výkonu z mechanického na elektrický střídavě-stejnosměrný. Hnací agregát je tvořen spalovacím motorem Caterpillar 3126 B o jmenovitém výkonu 187 kW (u 797.701 - 706 použit motor Caterpillar 3306 DI-T s výkonem nastaveným také na 187 kW) a trakčním alternátorem Siemens 1FC2 284-04, který napájí přes usměrňovač jeden trakční elektromotor SKD TE 005. Z trakčního motoru je výkon přenášen pomocí kardanové hřídele na novou trakční převodovku TK 140 a dále dvěma kardanovými hřídelemi na obě původní nápravové převodovky vozidla.
Na fotografii z 25. 7. 2006 pózuje lokomotiva 797.707 v kolejišti společnosti DYKO Kolín, kde byla krátce před svým dokončením na kolejové váze.
Text Daniel Brabenec, foto Ladislav Šenkýř
|