Březen přinesl další ztrátu uhelných přeprav společnosti ČD Cargo, když intenzivní vozbu (až několik párů denně) uhlí z dolů OKD na Ostravsku pro železárny Voestalpine v rakouském Linci převzal na českém území dopravce Advanced World Transport (AWT). Ten pro tyto vlaky označované jako LIKO (zkratka z „Linz Kohle“) zajišťuje také vysokostěnné vozy. Pro ČD Cargo již tato relace přinesla značné snížení přepravního výkonu v září 2012, kdy byly tyto vlaky přesměrovány z pohraniční přechodové stanice Horní Dvořiště do Břeclavi (viz
Přetrasování vlaků pro železárny Voestalpine Linz přes Břeclav) a tím došlo k výraznému zkrácení přepravní vzdálenosti na české straně.
Společně s dalšími rakouskými relacemi, které AWT převzalo pod svá křídla o měsíc dříve (viz
AWT rozšířilo přepravy uhlí z dolů OKD), tak tento dopravce ovládl přepravy uhlí z českých dolů po „Ferdinandce“. Vlaky jsou obvykle výchozí ze stanice Karviná-Doly, odkud je dieselové lokomotivy většinou vytahují pod trakční vedení ve stanici Louky nad Olší. Vozba v úseku Louky nad Olší - Břeclav pak náleží především strojům 183 714 a 183 718, ke kterým se na počátku března přidala i lokomotiva 183 719, která se vrátila z nedlouhého nasazení u německé firmy Lokomotion (viz
Lokomotiva 183 719 AWT pronajata do Německa).
Na snímku z 5. března 2014 je zachycen stroj 183 714 AWT v čele uhelného vlaku Pn 148075 Karviná-Doly - Linz Voestalpine při průjezdu úsekem Moravský Písek - Bzenec přívoz.
Text Petr Štefek, foto Tomáš Paška
|