Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Duben 2015

10 let intermodální linky Duisburg – Lovosice
V říjnu 2015 to bude již deset let od zahájení provozu na železniční lince Duisburg – Lovosice, na které zajišťuje operátor Bohemiakombi přepravu intermodálních jednotek, především silničních návěsů. Pravidelně je na této lince zvané „Bohemia Express I“ vypravováno 5 párů vlaků týdně. A právě v tomto jubilejním roce došlo ke změně provozního konceptu, kdy původního německého dopravce DB Schenker Rail Deutschland (DBSRD) vystřídala od 9. února 2015 společnost RBH Logistics, která je ovšem dcerou DBSRD. Současně s tím byl odstraněn přepřah a v celé trase Duisburg-Ruhrort Hafen Ubf - Lovosice jih trvající cca 17 hodin jsou vlaky vedeny jednou lokomotivou. Používány jsou stroje řady 189 DB, které jsou od podzimu 2014 běžně k vidění ve vnitrozemí Česka (viz Lokomotivy řady 189 DB Schenker zajíždějí do Česka a Polska). Tato změna byla především reakcí na opakované zpožďování vlaku na německém území. Na české straně k takovým problémům nedochází, takže zákazník zůstal věrný službám ČD Cargo (ČDC).
Na tuto linku také od roku 2011 navazuje vnitrostátní přípoj z Lovosic do terminálu AWT Ostrava-Paskov na vlečce AWT odbočující ze stanice Vratimov, který je využíván nejčastěji návěsy nizozemské společnosti Ewals Cargo Care. Protože v tomto směru není tolik zátěže, aby byl rovněž pětkrát týdně vytvořen ucelený vlak, jsou zásilky odesílány nočními vlaky Nex 50602/56001 Lovosice jih – Ostrava-Kunčice a zpět, které jsou využívány i pro jinou zátěž. V této souvislosti je třeba zmínit změny, které na tomto rameni proběhly v roce 2014. Původně totiž ČDC vozilo vlaky přímo do stanice AWT Paskov, ale od 1. května 2014 byla na základě sporů mezi ČDC a AWT předávka přesunuta do Vratimova (viz ČD Cargo již nezajíždí na vlečky AWT). Nakonec se místem předání stala od července 2014 přeci jen vhodnější stanice Ostrava-Kunčice, jak je tomu dosud.
Na horním snímku z 28. února 2014 je zachycena lokomotiva 189 005 DB ve službách RBH Logistics na vlaku z Duisburgu do Lovosic. Dolní fotografie z 9. dubna 2015 dokumentuje příjezd přípojného Nex 56001 v čele se strojem 130.039 ČDC do cílové stanice Ostrava-Kunčice.
Text a dolní foto Petr Štefek, horní foto Pavel Drahan
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019